بحران مالی “یونان” سلامت مردم این کشور را به خطر انداخته است/افزایش شمار قربانیان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پژوهشگران اعلام کردند تشدید بحران مالی در یونان سبب شده است وضعیت سلامتی مردم این کشور تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس، از جمله آسیب‌های ناشی از تشدید بحران مالی در یونان می‌توان به افزایش شمار مبتلایان به ویروس “اچ.آی.وی”، بیماری سل، افسردگی و حتی افزایش شمار فوت نوزادان اشاره کرد.

از زمان آغاز بحران اقتصادی در یونان، بودجه دولت این کشور در امور بهداشتی به شدت کاهش پیدا کرده است و صدها هزار تن از مردم یونان دیگر تحت پوشش بیمه درمانی قرار ندارند.

کاهش بودجه برنامه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز نیز سبب شده است شمار مبتلایان به ویروس “اچ.آی.وی” و سل در میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر به شدت افزایش پیدا کند.

بر اساس پژوهش‌های اخیر، آمار خودکشی در یونان در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ به میزان حدود ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

پژوهش‌های تازه نیز نشان می‌دهد میزان شیوع موارد حاد افسردگی در میان مردم یونان در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ تقریبا به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از‌ها، دشواری‌های اقتصادی مهم‌ترین عامل افزایش افسردگی شدید در یونان اعلام شده است.

“الکساندر کنتیکلنیس” پژوهشگر دانشگاه کمبریج که مسئول انجام این پژوهش بود، در این باره گفت: مشکلات سلامت روانی در یونان به صورت کامل گزارش ممتاز به نقل از نمی‌شود، بنابراین این آمار تنها بخش اندکی از واقعیت است.

این پژوهش حاصل یافته های جمعیت شناختی و آمارهای دولتی، از جمله آمارهای انتشار یافته از سوی کمیسیون اروپا است.

“کنتیکلنیس” افزود: مقابله با پیامدهای طولانی مدت آسیب‌های ناشی از قرار نداشتن بسیاری از مردم یونان تحت پوشش بیمه درمانی، به ویژه در خصوص اشخاصی که به بیماری‌های مزمن مبتلا می باشند، به سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.