بحران مالی در اروپا و موافقت بیشتر کشورها با برگزاری مشترک یورو

۰۸م آذر ،

new_20121127135735_1354013855.61.jpg

فدراسیون فوتبال آلمان هم با برگزاری دوره‌ای یورو ۲۰۲۰ موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش میشل پلاتینی، رییس اتحادیه فوتبال اروپا پیشنهاد برگزاری جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ در ۱۲ کشور را داد.

این پیشنهاد پلاتینی در ابتدا با واکنش تند بعضی از کشورهای اروپایی همراه شد، اما با توجه به شرایط بد اقتصادی در اروپا اکثر کشورها در حال موافقت با پیشنهاد اسطوره فوتبال فرانسه می باشند.

هلموت ساندروک، دبیر کل فدراسیون فوتبال آلمان علاوه بر موافقت با پیشنهاد پلاتینی اعلام کرد که بیشتر کشورهای اروپایی هم با برگزاری جام ملت‌های اروپا در ۱۲ کشور موافق می باشند.

پیشنهاد پلاتینی باید در کمیته‌ اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا مطرح شود و در صورت رای آوردن در یورو ۲۰۲۰ اجرا می‌شود. البته تعداد تیم‌های شرکت کننده هم از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش خواهد یافت.

رییس فدراسیون فوتبال آلمان در گفت‌وگو با شبکه ZDF عنوان کرد: در ابتدا با شنیدن پیشنهاد پلاتینی تعجب کردم، اما وقتی با چند صاحب نظر مشورت کردم و در این زمینه اطلاعات کسب کردم پی بردم که پیشنهاد خوبی است. دیگر اعضای فدراسیون آلمان هم چنین نظری دارند. ما موافق میزبانی ترکیه در سال ۲۰۲۰ هستیم، اما الان می‌بینیم که میزبانی دوره‌ای کشورها بهتر است.

پیش از این ترکیه برای میزبانی یورو ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرد. البته کشورهای دیگر هم همچون اسکاتلند، ایرلند و ولز هم درخواست میزبانی دادند که شانس ترکیه بیشتر از آنها است.

ساندروک افزود: بر این باورم که میزبانی دوره‌ای یورو ۲۰۱۲ به نفع همه کشورها خواهد بود. الان به برزیل نگاه کنید که چگونه تحت فشار قرار گرفته است. با توجه به شرایط اقتصادی بهتر است که میزبانی به یک یا دو کشور داده نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.