بحران مدارک دانشگاهی تقلبی در پارلمان پاکستان

۱۳م اسفند ،

31-171.jpg

رسانه‌های داخلی پاکستان اعلام کردند: تعداد از نمایندگان پاکستانی به سبب اثبات جعلی بودن مدارک دانشگاهی‌شان در انتخابات آینده این کشور رد صلاحیت خواهند شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ارزیابی‌های پیشین نشان داده است، از آنجا که در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی برخورداری از تحصیلات دانشگاهی از شرایط اصلی برای تایید صلاحیت کاندیداها بوده است، این نمایندگان در انتخابات فوق و به منظور اثبات صلاحیت خود، از مدارک جعلی استفاده کرده‌اند.

مطابق مواد ۶۲ و ۶۳ قانون اساسی این کشور دروغگویان، متقلبان و مقصران در این زمینه از کلیه خدمات دولتی منفصل خواهند شد.

این تصمیم موجی از اعتراض و نارضایتی را در بین نمایندگان دارای مدارک علمی تقلبی به راه انداخته است.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، با این حال هیات انتخابات پاکستان تاکید کرد: نمایندگانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی با ادعای کذب داشتن مدرک معتبر علمی در انتخابات شرکت کردند، مطابق با مواد ۶۲ و ۶۳ قانون اساسی این کشور حق شرکت در انتخابات آتی را نخواهند داشت.

این هیات معتقد است حدود ۲۰۰۰ نفر از مجموع ۹۰۰۰ سیاستمدار پاکستانی که در انتخابات سال ۲۰۰۸ میلادی کاندیدا شدند، دارای مدرک جعلی بودند که باید در انتخابات بعدی رد صلاحیت شوند.

یکی از مقامات حاضر در هیات انتخابات پاکستان که نخواست نامش فاش شود، گفت: در سال ۲۰۱۰ میلادی به دنبال دستور دیوان عالی کشور پاکستان، کمیسیون آموزش عالی این کشور، بررسی اصالت مدارک تحصیلی نمایندگان منتخب را آغاز کرد، که این بررسی‌ها متقلبان خارج پارلمان را شامل نشد و حالا همین اشخاص در پی ثبت‌نام و تایید صلاحیت ورود به انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی در این کشور می باشند.

وی افزود: در حال حاضر اصالت مدارک ۲۰۶ عضو پارلمان کشور پاکستان کماکان در دست بررسی است و تعداد نمایندگان دارای مدارک جعلی سبب حیرت جهان خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.