بحران مصرف مشروبات‌ الکلی در میان دانشجویان دختر آمریکایی

۳۱اردیبهشت،

alcol.jpg

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این روزها گرایش به مصرف مشروبات الکلی در میان دانشجویان دختر آمریکایی حتی بسیار بیشتر از دانشجویان پسر شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آخرین مطالعات دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آشکار ساخت: معضل مصرف مشروبات الکلی در میان دانشجویان دختر در این کشور بسیار جدی و نگران کننده شده است.

بنا بر گزارش‌های مرکز علوم امور همگانی ایالات متحده، ۴۴ درصد دانشجویان دوره‌های چهارساله‌ دانشگاهی بی‌رویه از این نوشابه‌های مضر و بیماری‌زا استفاده می‌کنند.

محققان دانشکده دانشگاه هاروارد می‌گویند: از ۹۹۲ دانشجویی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، دانشجویان دختر بیش از اندازه در مصرف مشروبات الکلی بسیاره‌روی می‌کنند و این آمار مشخص می‌کند که آنها بیش از چهار نوبت در روز و هفت نوبت در هفته، الکل مصرف می‌کنند. این در حالی است که نرخ مصرف مشروبات الکلی در میان دانشجویان پسر، روند رو به کاهشی را طی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ای بی سی، کارشناسان اخطار می‌دهند: دانشجویان دختری که عادت‌های مصرف مشروبات الکلی خود را ترک نمی‌کنند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، مستعد ابتلا به بیماری‌های خطرناک کبدی و سرطان سینه خواهند بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.