بحران یونان و پیمان بودجه ای موضوع مورد بحث یونکر واولاند بود

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۲۲
۰۰:۰۷:۴۲٫۱۹
کارشناسان می گویند هدف دیدار ژان کلود یونکر نخست وزیر لوگزامبورگ و رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو، با فرانسوا اولاند رئیس جمهور منتخب فرانسه، رایزنی با وی در خصوص بحران سیاسی یونان و پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا بود.
به گزارش شبکه خبری فرانس بیست وچهار، فرانسوا اولاند که به منظور رسیدن به نخستین هدف اقتصادی خود یعنی تجدید نظر در پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا کار خود را آغاز کرده است روز پنجشنبه با ژان کلود یونکر نخست وزیر لوگزامبورگ و رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو در پاریس دیدار وگفتگو کرد.
کارلین دو کارماره کارشناس مسائل اروپا در گفتگو با این شبکه خبری در همین باره گفت: پیش تر(قبل از پیروزی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری) صحبت از پیمانی غیر علنی بین محافظه کاران شده بود مبنی بر اینکه با فرانسوا اولاند دیدار نکنند زیرا آنگلا مرکل از این نگران بود که وی در انتخابات پیروز شود و موضوع مذاکره دوباره درباره پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا را مطرح کند که در واقع ابزاری انضباطی برای نظارت بیشتر بر روند بودجه بندی در اتحادیه اروپااست.
اما امروز تصویری دیگری را شاهد بودیم و آن این بود که ژان کلود یونکر محافظه کار با اولاند سوسیالیست دیدار کرد و این واقعیتی است که در صحنه سیاسی و اقتصادی اروپا پدیدار شده است .
این دیدار برای یونکر به عنوان رئیس گروه وزیران دارایی منطقه یورو نیز مهم است . زیرا قرار است روز دوشنبه هفته آینده نشست وزیران دارایی منطقه یورو تشکیل دهد.با توجه به آنکه فرانسوا باروئن وزیر دارایی دولت نیکلا سارکوزی استعفا کرده است، وی چاره ای جز دیدار با اولاند نداشت تا موضع وی درباره مسائل مهمی در منطقه یورو مانند بحران سیاسی یونان و پیمان تقویت انضباط بودجه ای اروپا را جویا شود.
بحران سیاسی که در پی برگزاری انتخابات پارلمانی یونان دراین کشور به وجود آمده تشکیل دولت را با مشکل مواجه کرده است و اگر این وضع به همین منوال ادامه یابد منطقه یورو دچار آشفتگی خواهد شد. زیرا وقتی دولتی در یونان وجود نداشته باشد پرداخت اقساط سررسید شده اش با مشکل مواجه خواهد شد.
۰۰:۰۹:۰۸٫۰۴

شماره نوار

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.