بحران کرونایی در تنها بیمارستان پُر شده ۳شهرستان/ پُر شدن اورژانس و راهروها

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: تخت‌های تنها بیمارستان سه شهرستان توسط بیماران کرونایی پُر شده است.

«محمدطاهر طیب زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: مراجعات و بستری کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت از ظرفیت بیمارستان بیشتر است.
وی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در مجموع۲۳۵ تختخوابی است که در برخی روزها تا ۱۸۰ تخت این بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه اصلاً پیش بینی نمی کردیم که با این بحران مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: بیشتر بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و تنها بخش‌های جراحی و داخلی، اطفال و نوزادان و سی‌سی‌یو یا آی‌سی‌یو را با هم ادغام کرده ایم.
طیب زادگان تصریح کرد: علاوه بر این که بیمار تخت های بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت پُر شده است هم اکنون اورژانس و راهروهای اورژانس این شهر نیز از بیماران کرونایی پُر شده است که بر روی تخت و برانکارد تحت مراقبت و درمان هستند.
وی ادامه داد: روند بستری بیماران کرونایی از شهرستان‌های چرام و لنده روزانه در حال افزایش است.

خانوادگی شدن کروناویروس در کهگیلویه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در اعمال محدودیت های کرونایی قطعاً باید سختگیرانه تر ادامه داده شود تا بتوانیم این شرایط بحرانی کرونایی در این شهرستان را به ثبات برسانیم.
طیب زادگان تاکید کرد: شرایط انتقال کروناویروس در شهرستان کهگیلویه خانوادگی است که انتظار داریم مردم شهرستان‌های چرام و لنده و پروتکل های بهداشتی را جدی تر از همیشه رعایت کنند چراکه هفت نفر از یک خانواده به کرونا مبتلا شدند و همچنین از یک خانواده دو نفر بعلت کروناویروس فوت کرده اند.
وی اظهار کرد: از مردم انتظار داریم در صورتی که یک نفر از اعضای خانواده آنها به کروناویروس مبتلا شده در خانه نیز پروتکل‌ها را رعایت کنند و کرونا را ساده و عادی نگیرند تا دیگر اعضای خانواده دچار مشکل نشوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ضمن خدمات دهی به بیماران کرونایی شهرستان کهگیلویه به بیماران کرونایی شهرستان‌های چرام و لنده نیز خدمات ارائه می دهد که متاسفانه هم اکنون این بیمارستان پُر شده است.

طیب زادگان افزود: در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند جوابگوی بیماران کرونایی نخواهیم بود و از توان ما خارج است البته برای نیازمندی‌ها مدام با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط هستیم. به مردم توصیه می‌شود کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند و آمارهای کرونا نیز واقعی است هرکس آمار کرونا را قبول ندارد می تواند بیاید و از نزدیک وضعیت بیمارستان امام خمینی دهدشت را ببیند.
وی اظهار کرد: تعداد فوتی های کرونایی طی فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهرستان کهگیلویه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، رکورد بی سابقه به ثبت رسانده است.

آتش رعایت نکردن پروتکل‌های دامن همه را خواهد گرفت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در سنین جوان هستند.
طیب زادگان ادامه داد: در صورتی که این روند افزایشی در شهرستان کهگیلویه ادامه پیدا کند آتش رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی که در این شهرستان شعله‌ور شده دامن همه را خواهد گرفت.

شروع شدن دورهمی‌های بازی گُرنا و شطرنج!
وی تاکید کرد: در شهرستان کهگیلویه از تجمعات عروسی و عزا جلوگیری شده و این تجمعات جمع شد اما متاسفانه سایر دورهمی های از جمله بازی گُرنا و شطرنج در این شهرستان شروع شده است!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: از مردم انتظار داریم در این شرایط کرونایی جهت سلامتی خود خانواده و دیگران مسئولانه برخورد کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

طیب زادگان بیان کرد: نیازمند همکاری جدی تر از گذشته مردم هستیم چرا که کادر درمان هرچه در توان دارند انجام می دهند اما اگر مردم را رعایت نکنند با فاجعه مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.