بحرین، شکنجه را متوقف کند

جام جم آنلاین: گروهی از کارشناسان مستقل سازمان ملل با ابراز نگرانیهای جدی در خصوص اعمال شکنجه و آزار و اذیت مردم بحرین، آزادی آنها را از زندان های رژیم آل خلیفه خواستار شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، کارشناسان مستقل سازمان ملل در گزارشی که پنجشنبه به وقت محلی از سوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل انتشار یافت، تاکید کردند: زمان آن فرارسیده است که مقامات بحرین، حق گردهمایی صلح آمیز و آزادی بیان را برای مردم این کشور رعایت کنند.

این گزارش بر آزادی هر چه سریعتر کسانی که به علت کسب آزادی های مشروع، از سوی ماموران دولتی به طور خودسرانه بازداشت شده اند، تاکید کرده است.

گزارش رسمی سازمان ملل حاکیست از اردیبهشت ماه امسال (فوریه میلادی) تاکنون اعتراضات گسترده و در کنار آن درگیری میان تظاهر کنندگان و نیروهای بحرینی جریان دارد.

مارگارت سکایاگا گزارشگر ویژه برای مدافعان حقوق بشر در این باره گفت: زندانی کردن نبیل رجب که از مدافعان حقوق بشر بحرین، اقدام دیگر دولت آن کشور در مسیر خاموشی کسانی است که به طور قانونی در پی ارتقاء حقوق بشر در کشور خود هستند.

وی افزود: دولت بحرین باید به فوریت شکنجه و آزار و اذیت مدافعان حقوق بشررا متوقف کند.

ماینا کیای گزارشگر ویژه در آزادی گردهمایی و تجمع صلح آمیز نیز در گزارش یاد شده آورده است: گردهمایی صلح آمیز باید بدون زیر نظر گرفتن مردم از سوی ماموران صورت گیردو جنایتکار نامیدن کسانیکه در گردهمایی صلح آمیز شرکت می کنند، نقض حقوق بشر محسوب می شود.

فرانک لارو گزارشگر ویژه در حق آزادی عقیده نیز در تازه ترین گزارش کمیساریای حقوق بشر گفت: تداوم سرکوب آزادی بیان در بحرین با قوانین و استانداردهای بین المللی مغایرت دارد و مردم نباید به دلیل سخنرانی مسالمت آمیز سیاسی، تحت پیگرد قضائی قرار گیرند.

وی افزود: مقامات بحرین باید تدابیر لازم را به منظور تضمین آزادی بیان برای همه مردم آن کشور به کار بندند.

این گزارش سازمان ملل در حالی منتشر می شود که سرکوب مردم و به ویژه شیعیان در بحرین همچنان ادامه دارد.

کشورهای غربی یعنی همان کسانیکه خود را مدافع حقوق بشر در سراسر جهان می دانند، درباره سرکوب گری روزانه دولت بحرین برضد مردم آن کشور، سکوت کرده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.