بحرین همچنان صحنه اعتراضات مردمی

اعتراضات مردمی در بحرین علیه رژیم آل خلیفه همچنان ادامه دارد و انقلابیون خواهان گسترش تظاهرات مردمی در مراسم حق تعیین سرنوشت در منامه شدند.

واحد مرکزی خبر به نقل ازشبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: این تظاهرات قرار است امروز- جمعه – برگزار شود.
از سوی دیگر وزیر دادگستری رژیم به خطیبان نماز جمعه هشدار داد در صورتی که به سیاسی کردن خطبه های خود ادامه دهند بازداشت خواهند شد.

علی الموسوی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر  بحرین که به دست مقامات این کشور زندانی شده از بحرینی ها خواسته است تظاهرات مردمی و انقلابی در داخل شهر منامه پایتخت را گسترش دهند.
جوانان بحرینی نیز تظاهراتی را در منامه و دیگر شهرهای این کشور برگزار کردند. بحرینی ها همچنین با گرامی داشتن روز شهید،شاخه های گل را تقدیم خانواده شهید جواد هاشم کردند که به دلیل استنشاق گازهای سمی که از سوی نیروهای امنیتی به داخل منزل وی پرتاب شده بود به شهادت رسید. تظاهراتی نیز در جزیره ستره در محکوم کردن سرکوبگری های رژیم برگزار شد و بحرینی ها خواهان محاکمه شاه این کشور شدند.

نیروهای امنیتی رژیم نیز طبق معمول با پرتاب گازهای سمی و گلوله های ساچمه ای به تظاهرات مسالمت آمیز مردمی و منازل مردم حمله کردند. از سوی دیگر خالد بن علی آل خلیفه وزیر دادگستری و امور اسلامی از خطبای نماز جمعه خواست سخنرانی سیاسی نداشته باشند. این اظهارات وی اشاره ای به سخنرانی های شیخ عیسی قاسم علیه سرکوبگری های رژیم آل خلیفه است.

 همچنین وزیر کشور بحرین با ارسال پیامی به نهادهای دینی،ورزشی و اجتماعی این کشور به شمار زیادی از بحرینی ها هشدار داد در صورتی که اقدامات تخریبی در کشور را محکوم نکنند از کشور تبعید خواهند شد.

 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.