بخار و گاز ناشی از اختلاط مواد شوینده سمی و خفه کننده است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و جرم برفرآورده های سفید کننده جدا خودداری کنید، بخارهاو گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه کننده می باشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: در هنگام استفاده از فرآورده های شیمیایی و سموم مختلف اعم از سموم خانگی یا صنعتی، در نور کافی بر چسب روی بسته بندی را مطالعه کرده و سپس مصرف کنید.

دکتر مصطفی اسماعیلی با اشاره به اینکه در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده پنجره ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد، اظهار کرد: از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و جرم بر با فرآورده های سفید کننده جدا خودداری کنید، بخارهاو گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه کننده می باشد.

وی  خاطر نشان کرد: پس از مصرف مواد شوینده، سفید کننده، جرم بر و لوله بازکن در محیط های در بسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان در این مکانها توقف نکنید، چرا که گازهای تولید شده در این محیط بدون تهویه مناسب حفظ کننده و سمی می باشد.

وی افزود: در استفاده از مواد شیمیایی باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذناپذیر، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.