بختک تعلیق روی سر ورزش

جام جم آنلاین: عجب ورزشی داریم خداییش… ۲۰ روز دیگر رقابت‌های المپیک شروع می‌شود، اما فعلا دلمشغولی‌های ما شده همین اخبار تعلیق که هر روز دامن یکی از رشته‌های ورزشی‌مان را می‌گیرد.

بعداز آن‌که تعلیق قایقرانی ایران کلی جاروجنجال در محافل خبری به‌وجود آورد و دست آخر هم کسی نفهمید که چه سرنوشتی در انتظار قایقرانان المپیکی ایران است، دیروز خبر رسید که فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و تیروکمان هم با خطر تعلیق روبه‌رو هستند.

در مورد این دو فدراسیون، درست شبیه فرآیندی که به تعلیق قایقرانی ایران انجامید، فدراسیون‌های جهانی تیروکمان و دوچرخه‌سواری در نامه‌هایی جداگانه، از مسوولان ورزش ایران دلایل برکناری روسای قبلی این فدراسیون‌ها را جویا شده‌اند.

از آنجا که حدس می‌زنیم مسوولان ورزش کشورمان همچون نامه‌نگاری‌های قبلی‌اش با فدراسیون جهانی قایقرانی و کمیته بین‌المللی المپیک، این بار هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای پاسخ ندارد، پس باید از هم‌اکنون نگران این باشیم که مبادا طی یکی از همین روزها خبر تعلیق دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان یا کل کاروان ورزشی کشورمان از حضور در رقابت‌های المپیک را بشنویم. البته از آنجا که همیشه ایراد از خودمان است، حالا یک نگرانی دیگر هم داریم؛ تعلیق فوتسال ایران.

وقتی تیمی را به تبانی محکوم می‌کنیم و از قهرمانی ساقط، اما چند روز بعد از صدور این حکم، همان تیم را به‌عنوان نماینده ایران به جام باشگاه‌های آسیا می‌فرستیم، باید هم تنمان بلرزد که مبادا، یکی از همین خودی‌ها راپورت این تخلف را به کنفدراسیون آسیا بدهد.

هرچند اهالی فدراسیون فوتبال عنوان کرده بودند عدم اعزام گیتی‌پسند به جام باشگاه‌های آسیا پیامدهای بدی برای فوتسال ما خواهد داشت، اما این‌که آنها تیم دوم لیگ فوتسال ایران را به جای قهرمان، برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، به AFC معرفی کردند هم خود تخلفی است که می‌تواند پیامدی چون تعلیق فوتسال ایران را همراه داشته باشد.

پس تا اینجای کار قایقرانی ایران تعلیق شده و دوچرخه‌سواری و تیروکمان و فوتسال هم در خطر تعلیق قرار دارند. چه برسر آینده این ورزش خواهد آمد، خدا می‌داند.

رضا پورعالی -‌ گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.