بخشش مرد جنایتکار پیش از رفتن پای چوبه دار

حادثه > داخلی– گروه حوادث:
عامل درگیری مرگبار که با تأیید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود، با رضایت خانواده قربانی از مجازات مرگ رهایی یافت.

این حادثه شامگاه سوم اسفند‌ماه سال‌گذشته اتفاق افتاد. زمانی که مأموران کلانتری مهرآباد در جریان قتل مرد ۴۳ساله‌ای قرار گرفتند راهی محل حادثه شدند و به تحقیق در این زمینه پرداختند. در نخستین مرحله یکی از بستگان مقتول به مأموران گفت: موتور من خانه یکی از دوستانم بود که روز حادثه همراه دایی‌ام به خانه وی رفتیم تا موتورم را بگیرم. وقتی به مقابل خانه دوستم رسیدیم، پدرش را دیدم که به‌خاطر اختلافات قبلی با وی درگیر شدم که او با چاقو دایی‌ام را مجروح کرد و من نیز به سرعت او را به بیمارستان رساندم اما وی در اثر شدت جراحات جان باخت.

بعد از اظهارات این جوان مأموران عامل جنایت را دستگیر کردند. او در بازجویی‌های نخست خود را بی‌‌گناه دانست اما وقتی شواهد را علیه خود دید، لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد. وی گفت: وقتی با خواهرزاده مقتول درگیر شدم کنترلم را از دست دادم. ابتدا قصدم این بود که با چاقو آنها را بترسانم اما نمی‌دانم چه شد که با چاقو به مقتول ضربه زدم. اصلا قصد کشتن کسی را نداشتم و همه‌‌چیز در یک لحظه اتفاق افتاد.

بعد از اعترافات این مرد، وی از سوی قضات به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. درحالی‌که پرونده نزد قاضی جمشیدی، رئیس اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده بود تا مقدمات اجرای حکم فراهم شود، خانواده قربانی به دادسرا رفتند و در اقدامی انسان‌دوستانه عامل جنایت را بخشیدند. با بخشش اولیای دم، پرونده مجددا به دادگاه کیفری فرستاده خواهد شد تا متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.