بخشنامه تازه ارزی بانک مرکزی

۱۳م آذر ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: بانک مرکزی بر اساس تصمیمات متخذه کمیته ویژه ارزی وزرا با توجه به مشکلات مربوط به تعهدات قبلی بانکها در تاریخ ۱۱ آذر ماه جاری طی نامه ای عمومی (بخشنامه) مواردی را به بانکهای عامل ابلاغ کرد.
به گزارش بینا، صمد کریمی به ایرنا افزود: بر اساس این بخشنامه در مواردی که معادل ریالی کل وجه اعتبار و یا برات اسنادی در هنگام افتتاح اعتبار یا ثبت برات از مشتری دریافت شده است، ایفای تعهدات ارزی از محل منابع ارزی بانکهای عامل انجام می پذیرد.
وی ادامه داد: تامین ارز بابت انجام پرداخت های اعتبارات و برات اسنادی مدت دار و اعتبارات ریفاینانس ها که کالای آنها تا پایان شهریور ماه سال جاری ترخیص شده نیز از محل منابع داخلی آن بانک انجام می پذیرد.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: همچنین تامین ارز مربوط به تعهدات ارزی بانکها در خصوص اعتبارات و یا برات اسنادی که کالای آنها از گمرک ترخیص نشده اند از محل منابع بانک به نرخ مبادله ای خواهد بود.
وی اضافه کرد: در صورت کمبود منابع بانک از طریق مرکز مبادلات ارزی کشور برای گروههای کالایی سه تا هفت با اخذ تاییدیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر رعایت قیمت گذاری در گمرک، ترخیص کالا بالامانع می باشد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.