بخشنامه تنزیل ال‌سی اجرایی نشده است

۱۰م دیماه ،

بینا- عضو کارگروه حمایت از تولید با بیان اینکه بخشنامه تنزیل ال‌سی ریالی از سوی بانک مرکزی ۱۵ آذر ماه به بانک‌ها ابلاغ شده است، گفت: این بخشنامه جهت اجرا هنوز به شعب بانک‌ها ابلاغ نشده است.
به گزارش بینا، آرمان خالقی به فارس، اظهار داشت: صنعتگران منتظر ابلاغ این بخشنامه به شعب بانک‌ها می باشند تا از امکان تنزیل LC ریالی برخوردار شوند.
وی در ادامه با اشاره به تهیه پیش‌نویس طرح حمایت از تولید ملی، گفت: این طرح احتمالاً هفته آینده به امضای نمایندگان مجلس می‌رسد تا به صورت یک طرح یک فوریتی در صحن علنی مطرح شود.
خالقی تصریح کرد: در طرح حمایت از تولید ملی، مسائلی مانند مالیات، گمرک، تأمین مالی و معادن مورد توجه قرار گرفته و در پیش‌نویس این طرح ۳۲ ماده آمده است.
وی افزود: طرح اولیه حمایت از تولید ملی دارای ۱۴ ماده بود که بعضی مواد آن اصلاح و یا اضافه شد.
گفتنی است ، قبلاً امکان تنزیل ال سی ریالی به درخواست ذی نفع اعتبار فراهم بود، اما این مسئله در یکی از دستور‌العمل‌های بانک مرکزی برای فعالان بخش خصوصی حذف شد و در حال حاضر صنعتگران با مشکلاتی در این زمینه روبرو می باشند.
برای حل این مشکل پیشنهادی به تصویب کارگروه حمایت از تولید رسید تا حداقل برای یک بار امکان تنزیل ال سی ریالی برای صنعتگران فراهم شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.