بخشنامه جدید درباره هزینه خطوط ADSL

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی بخشنامه جدید مخابرات برای دریافت هزینه رانژه خطوط ADSL از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت – هزینه تغییر مسیر زوج سیم تلفن منزل مشترک – این بخشنامه را مجاز عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت مخابرات ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای به شرکت‌های مخابرات استانی، این شرکت‌ها را مجاز کرد بابت رانژه کردن خط اینترنت – تغییر مسیر زوج سیم تلفن منزل مشترک – از PAPها هزینه دریافت کنند.

بر اساس اطلاعات سایت شرکت مخابرات استان تهران، این بخش‌نامه که پیرو توافق با شرکت‌های مخابرات ایران و نمایندگان شرکت‌های PAP صورت گرفته است شرکت‌های مخابرات استانی را مجاز می‌کند برای رانژه کردن خطوط مشترکان ADSL این شرکت‌ها با توجه به مدت زمان اجرای رانژه، هزینه خدمات دریافت کنند که این هزینه می‌تواند برای رانژه کردن ۲۴ ساعته، ۴۸ ساعته و ۷۲ ساعته اتصال خطوط مشترکان متفاوت باشد که با توجه به نیاز شرکت‌های PAP هزینه آن باید به مخابرات پرداخت شود.

حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره بخشنامه ابلاغ شده از سوی شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های مخابرات استانی، عنوان کرد: این بخشنامه با توافق شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های PAP و با هدف تسهیل فرآیند ارایه خدمات به مشترکان ADSL تهیه شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مخابرات ایران مجاز است که با توافق با شرکت‌های PAP برای ارایه بهتر خدمات و امکانات ADSL بخشنامه‌هایی صادر کند، عنوان کرد: دریافت هزینه برای رانژه خطوط ADSL طبق توافق با PAP ها صورت گرفته و غیرقانونی نیست.

معاون رگولاتوری با تاکید براینکه چنانچه شرکت‌های PAP نسبت به این موضوع اعتراض دارند باید موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش دهند، در پاسخ به این سوال که بخشنامه مذکور برخلاف آیین نامه تعاملی مخابرات و PAP ها نخواهد بود، گفت: براساس این آیین نامه مخابرات و PAPها مجاز هستند با توافق دوطرفه در ارایه و دریافت سرویس و امکانات تعامل داشته باشند.

به گفته رضوانی این بخشنامه ارتباطی با قیمت اینترنت مشترکان نهایی ندارد و شرکت‌های PAP مجاز نخواهند بود بابت هزینه رانژه از مشترکان مبلغی دریافت کنند.

یکی از مدیران شرکت‌های مخابرات استانی در این باره گفت: متوسط دریافت هزینه رانژه از شرکت‌های PAP به ازای هر خط مشترک حدود ۴ هزار تومان خواهد بود و مخابرات بابت رانژه کردن خطوط مشترکان شرکت‌های PAP بالغ بر ۸ هزار تومان هزینه متحمل می‌شود که با اجرای این بخشنامه نیمی از این هزینه را شرکت‌های PAP پرداخت خواهند کرد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.