بخشودگی جریمه های واحدهای صنعتی و تولیدی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بخشودگی جرایم فعالان صنعتی و تولیدی سبب تشویق به پرداخت بدهی این اشخاص می شود، بعلاوه اینکه در این شرایط قدرت وام دهی بانکها نیز تقویت خواهد شد.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: کاهش بدهی و بخشش جرایم موضوعی است که برای واحد های تولیدی و صنعتی در شرایط فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود:اصلاح آئین نامه راهکار مناسبی برای رفع موانع بخش تولید است، چراکه سبب کاهش مطالبات شبکه بانکی می شود.

سیم بر تصریح کرد: البته این موضوع همواره از سوی بانک ها مورد توجه قرار گرفته و تلاش کردند تا بتوانند جرایم تولیدکنندگان را ببخشند اما از آنجا که پرونده ها و نوع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و صنایع با یکدیگر متفاوت است، از این رو بانک ها برای اجرای این قانون با محدودیت هایی روبه رو می شوند.

وی در ادامه گفت: همین امر دلیل تاخیر اجرای این دستورالعمل طی سال های اخیر بوده است.

سیم بر بیان کرد: این در حالی است پیش از این تاکید شده بود که این قانون و دریافت تسهیلات برای سرمایه در گردش نیز در اولویت های پرونده های ارائه شده از سوی واحدهای تولیدی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشودگی جرایم فعالان صنعتی و تولیدی سبب تقویت قدرت وام دهی بانک ها می شود بطوریکه بانکها هم در ارائه تسهیلات مجدد به این بخش ها دشتستان بازتر می شود و در نهایت تولید به منابع لازم دست می یابد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.