بخشی از درآمد هدفمندی، به حمل‏‌ونقل عمومی اختصاص یابد

منصوری رضی در اعتراض به افزایش کرایه‌های تاکسی:

خبرگزاری آریا-  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: من با افزایش کرایه‏‌های تاکسی مخالفم و بهتر است دولت بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‏‌ها را به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دهد تا جلوی افزایش کرایه‏‌ها گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، مرادعلی منصوری رضی  ضمن ابراز مخالفت شدید نسبت به افزایش کرایه‏‌های تاکسی و اتوبوس شهری افزود: افزایش کرایه‌ها یکی از تبعات اجرای هدفمندی یارانه‌‏ها است که بدون انجام کارشناسی‌های لازم و جدی صورت گرفته و دولت باید در این زمینه پاسخ‏گو باشد.
نماینده مردم رامیان، آزادشهر، چشمه‏ساران و فندرسک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی هزینه حامل‏‌های انرژی از مردم گرفته می‌‏شود، دیگر نیازی به افزایش قیمت کرایه‌‏ها نیست، افزود: باید بخشی از درآمدهای دولت از هدفمندی یارانه‏‌ها به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود تا شاهد افزایش بی‏‌رویه کرایه‏‌های تاکسی و دیگر وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی نباشیم.
وی ادامه داد: مسئولان دولتی همواره بر حمایت از قشر محروم و مستضعف جامعه تأکید می‏‌کنند و از تلاش‏ برای رشد و ارتقای اقتصادی این قشر دم می‏‌زنند؛ اما متأسفانه در عمل کسی به این شعارها عمل نمی‏‌کند.

مسئولان دولتی گرانی کرایه‏‌ها را درک نمی‏‌کنند
نماینده مردم در مجلس هشتم تصریح کرد: قشر مرفه‌نیازی به استفاده از تاکسی و مترو و اتوبوس ندارند و برای جابه‏‌جایی از خودروی شخصی استفاده می‏‌کنند؛ اما بیشتر استفاده‏‌کنندگان از ناوگان حمل و نقل عمومی، اقشار متوسط و پایین جامعه هستند. در چنین شرایطی  مسئولان دولتی نیز که از خودروی پلاک دولتی استفاده می‏کنند، گرانی کرایه‏‌ها را درک نمی‏‌کنند زیرا در غیر این‌صورت قطعا با افزایش نرخ کرایه‏‌ها مقابله می‏‌کردند.
منصوری رضی همچنین با بیان اینکه نمایندگان مجلس تذکرات پی‏‌درپی خود را در زمین گرانی‏‌های اخیر به مسئولان دولتی داده‏‌اند، گفت: متأسفانه گوش دولت به تذکرات نمایدگان بدهکار نیست.

گرانی کرایه‌ها بدبینی مردم به نظام را در پی دارد
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر شورای شهر تهران نرخ کرایه‏‌ها را افزایش دهد، مجوزی برای شوراهای دیگر شهرها می‏‌شود تا آنها نیز به افزایش کرایه‏‌ها اقدام کنند و این کار، تبعات فرهنگی و امنیتی در پی دارد و سبب بدبینی مردم به نظام می‏‌شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۱، در خصوص راه‏کار مقابله با افزایش کرایه‏‌ها بیان کرد: دولت و شهرداری باید بخشی از درآمدهای هدفمندی یارانه‌‏ها را به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دهند تا فشار افزایش کرایه‏‌های تاکسی بر دوش مردم نباشد.
منصوری رضی افزود: تا به حال موضوع افزایش نرخ کرایه‏‌ها در کمیسیون‌های اجتماعی و شوراهای مجلس بررسی نشده است؛ اما در صورت خسران مردم از این موضوع، قطعا به مسئولان مربوطه تذکرات لازم را خواهیم داد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: راه‌‏های زیادی برای مقابله با افزایش نرخ کرایه‏‌ها وجود دارد و مجلس به شدت با افزایش بی‏‌رویه قیمت‌‏ها مخالف است.
به گزارش خانه ملت، شورای شهر تهران در اقدامی که مغایر با گفته‏‌های سال گذشته اعضای آن است، اعلام کرده قصد دارد نرخ کرایه‏‌های تاکسی و اتوبوس درون‏شهری را برای سال ۹۱ تا بیست درصد افزایش دهد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.