بخشی از آب سد سیمره رهاسازی می شود

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر داد :

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از رهاسازی بخشی از آب سد سیمره به منظور تامین آب بخش پایین دست سد خبر داد .

سید محمدرضا رضازاده مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت :امسال میزان خشکسالی در منطقه ایلام زیاد بوده و برای تامین آب مورد نیاز پایین دست مجبور به رهاسازی آب سد سیمره شده ایم .

وی افزود: رها سازی آب براساس برنامه ریزی با وزارت نیرو انجام شده تا بخشی از نیاز آبی مردم منطقه تامین شود.

رضازاده راه اندازی واحد های نیروگاهی سد سیمره را مشروط به میزان بارندگی ها  کرد و گفت : اگر شرایط بارندگی خوب باشد  و تونل ها  انتقال آب به رقم موردنظر برسند احتمالا یک یا دو واحد نیروگاه برق آبی سیمره وارد مدار شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای کلیه طرح ها نیاز های پایین دست و زیست محیطی دیده می شود و بعد آن طرح اجرا میشود  و اجرای چنین پروژه هایی حتی باعث توسعخ اراضی کشاورزی پایین دست می شود و فقط نیازمند اجرا و تکمیل طرح های پایین دست سد سیمره است .

شایان ذکر است :

سد سیمره به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان ایلام که جز ۱۰ سد بزرگ کشور محسوب می شود و ساختگاه سد ۱۸۰ متری سیمره در فاصله تقریبی ۷۰۰ کیلومتری جنوب غربی تهران، حد فاصل دو استان ایلام و لرستان و ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان دره شهر بر روی رودخانه سیمره ساخته شده است ./عب


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. وحید:

    سد سیمره جز زیان برای شهرستان دره شهر چیزی نداشت. احداث سد خاکی تنظیمی فراموش شد و هر روز با سیلاب سد زمین ها در حال فرسایش و نابودی هستند. زلزله ها زیاد شدند و خانه ها پر از تَرَک.
    و هزاز بدبختی دیگه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.