بخشی از “بودجه پژوهشی” هدر می‌رود

اردیبهشت ۱۴۰۳

فعالیت‌های پژوهشی اصولا در راستایی پیش می‌رود که در نهایت بایگانی می‌شوند ولی این از اهداف ما نیست و ما با این‌که بخشی از بودجه پژوهش در این راستا به هدر می‌رود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ممتاز نیوز، شمس، ریاست دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در مراسم تقدیر از برگزیدگان آمار و ارقام مربوط به حوزه پژوهش در دانشگاه آزاد خوب است ولی مطلوب نیست و باید بیش از این‌ها تلاش صورت گیرد.

وی گفت: با شرکت‌های دانش بنیان هم فعالیت‌هایی در خور دانشگاه آزاد کارهایی صورت گرفته است، از آن‌جایی که ایمان از پژوهش نشر گرفته است و” پژوهش “محور است،  باید تشویق شویم تا پژوهش‌ها را کاربردی کنیم تا به نتایج خوب و مفیدی برسیم.

وی گفت: باید حضور هر دانشجو مفید باشد و به ازای تک تک دانشجویان هزینه‌هایی صرف شود تا دانشجو به پیشرفت‌های از جمله پیشرفت‌های پژوهشی برسد و این” پیشرفت پژوهشی” در قالب تجاری سازی باشد.
 
وی اظهار داشت: بالندگی در دانشجویان به دانش اساتید که به روز شده باشند، در قالب دانش مطلوب و با کیفیت نمایان خواهد شد.

شمس افزود: فعالیت‌های پژوهشی اصولا در راستایی پیش می‌رود که در نهایت بایگانی می‌شوند ولی این از اهداف ما نیست و ما با این‌که بخشی از بودجه پژوهش در این راستا به هدر می‌رود و مولد علم نیست. در تلاشیم که این رویکرد در این دانشکده اتفاق نیافتد و از طرفی بر آنیم که در هفته پژوهش جشن واقعی بگیریم و جشن واقعی زمانی است که این فعالیت‌های پژوهشی به تجاری سازی برسند.

وی در پایان گفت: تجاری سازی “طرح‌های پژوهشی” این امکان را برای دانشگاه فراهم می‌سازد تا دانشگاه فقط از شهریه دانشجویان هزینه‌های خود را برطرف کند، بلکه بتواند باری از دوش دانشجو را بکاهد و با تجاری سازی درآمدی برای دانشگاه داشته باشد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.