بخشی از خسارات ناشی از سیل اخیر در گلستان پرداخت شد

به گزارش ایرنا ‘سید محمد کریمی’ روز دوشنبه در بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت های بیمه مستقر در استان بلافاصله پس از وقوع حادثه به ارزیابی میزان خسارات پرداخته و امروز شاهد پرداخت بخشی از خسارت ها به مردم هستیم.

وی ادامه داد: بخش دیگری از پرداخت ها با ارزیابی کارشناسان بیمه صورت خواهد گرفت که امروز در شهر خان ببین از طریق شرکت های بیمه ایران و بیمه دی از حداقل ۵/۱ میلیون تومان خسارت پرداخت شد.

کریمی گفت : پرداخت میزان خسارت در واقع هدیه ای از طرف شرکت های بیمه گذار است و امید داریم فرهنگ بیمه در کشور و استان نهادینه شود .

وی در خصوص تسریع در پرداخت خسارات گفت: پس از بازدیدهای میدانی جلساتی را با مدیران شرکت های بیمه گذار استان انجام خواهیم داد تا در اسرع وقت خسارات بدون مشکل پرداخت شود .

معاون عمرانی استاندار و قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان برآورد اولیه خسارت وارده از سیلاب اخیر در استان را ۹۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

‘عبدالرضا دادبود’ در این زمینه اظهارداشت: بیشترین میزان خسارت در بخش های کشاورزی، زیرساختی، مسکونی و راه های استان گزارش شده است.

وی افزود: در بخش واحدهای مسکونی و تجاری، خودروهای عمومی و لوازم خانگی ۱۲۵ میلیارد ریال، در بخش راه های اصلی، فرعی و ابنیه فنی ۱۶۴ میلیارد ریال و دربخش مهندسی رودخانه های استان۱۴۳ میلیارد ریال خسارت برآورد شده است.

معاون عمرانی استاندار گلستان اضافه کرد: در بخش زیرساخت های شهری ،ساختمان های دولتی و مراکز بهداشتی و درمانی ۱۲۵میلیارد ریال و دربخش کشاورزی خسات وارده به زراعت، باغات، دام، طیور، جاده های بین مزارع، پل ها و آبراهه های مزارع، انهار زراعی و واحدهای تولیدی ۳۵۲ میلیارد ریال می باشد.

دادبود تصریح کرد: خسارت به تاسیسات برق رسانی دو میلیارد ریال، خسارت به حوزه های آبخیزداری ۳۱ میلیارد ریال و در بخش تاسیسات آبرسانی روستایی و شهری درقالب خط انتقال، چشمه ها، تاسیسات چاه های آب شرب نیم میلیارد ریال می باشد.

۷۴۶۷/۵۷۹/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۷۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.