بخش‌های تازه در جشنواره تئاتر مقاومت/ارسال ۴۳۰ متن تا کنون

۲۷فروردین۱۳،

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت گفت: در این دوره با آثاری متنوع از لحاظ موضوعی و شکل اجرا روبرو خواهیم بود و برگزاری جشنواره همراه با اضافه شدن بخش‌های مختلف عروسکی، کودک و نوجوان و خیابانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت با دبیری حسین مسافر آستانه شهریور سال جاری برگزار می‌شود. حسین مسافر آستانه از مدیران با تجربه و چهره های شناخته شده تئاتر ایران است که پیش از این مدیریت در حوزه های مختلف تئاتر، دبیری و داوری جشنواره های بین المللی و ملی را در پرونده کاری خود دارد.

حسین مسافرآستانه در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: برگزاری دوره‌های قبل جشنواره تئاتر مقاومت پیوسته نبوده و همواره وقفه‌ای در برگزاری دوره‌های مختلف این جشنواره وجود داشته است.

مسافرآستانه با اشاره به ورود موضوعات، ایده‌ها و شیوه‌های تازه در تئاتر مقاومت ادامه داد: عنوان مقاومت تعدد موضوعات را سبب می‌شود و صرفا پرداختن به موضوعات مربوط به دوره ۸ ساله جنگ تحمیلی را شامل نمی‌شود، فرهنگ مقاومت فراتر از جنگ است.

جشنواره با اضافه شدن بخش‌های مختلف برگزار می‌شود

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت با بیان اینکه در دوره‎های قبل برگزاری جشنواره تنها در بخش صحنه‌ای بود گفت: در این دوره با آثاری متنوع از لحاظ موضوعی و شکل اجرا روبرو خواهیم بود و برگزاری جشنواره همراه با اضافه شدن بخش‌های مختلف عروسکی، کودک و نوجوان و خیابانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه جشنواره از سال قبل در انجمن تئاتر مقاومت بوده است عنوان کرد: با آغاز سال تازه فعالیت دبیرخانه جشنواره با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود و دبیرخانه به محلی مستقل منتقل شده است، تا کنون ۴۳۰ متن ارسال شده که به زودی بازخوانی آثار آغاز می‌شود.

مسافر آستانه تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در جهان جایگاهی خاص پیدا کرده است در ایران نیز به ویژه بعد از انقلاب اسلامی مقاومت از تفکرات مردم است و جامعه هنری نیز الزاما باید به این فرهنگ رویکرد داشته باشد و اتفاقات هنری خود را بر مبنای آن رقم زند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.