بخش ˝استعدادهای درخشان˝ الگویی برای نوازندگان جوان است

۲۷م دیماه ،

حسن ریاحی دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت: قصدمان از ایجاد بخش تازهی به‌نام «استعدادهای درخشان» در جشنواره‌ی امسال، این بود که الگوسازی کنیم تا نوازندگان جوان نیز برای ارائه‌ی کارهای درخشان تشویق شوند.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، حسن ریاحی دربارهٔ‌ی بخش استعدادهای درخشان افزود: نوازندگانی که در بخش استعدادهای درخشان حضور دارند، از سطح هنری بالایی برخوردارند و حدود ۱۰ نفر از این نوازندگان طی روزهای جشنواره در سالن رودکی و سالن فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهند داشت.
او ادامه داد: این نوازنده‌ها را شورایی متخصص انتخاب کرده‌اند و اولویت با نوازندگانی بوده که در جشنواره‌های سال‌های قبل خوش درخشیده‌اند.
به‌گفته‌ی ریاحی این نوازندگان در قالب چهار اجرای موسیقی کلاسیک و با سازهایی همچون ویلن، ویلن‌سل، پیانو، فاگوت و فلوت در جشنواره‌ی امسال برنامه خواهند داشت.

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی در ادامه افزود: پیش از این حدود ۲۰ نفر از استعدادهای درخشانِ موسیقی را به بنیاد ملی نخبگان معرفی کردیم که ۱۷ نفر از آنها مورد پذیرش قرار گرفتند و اکنون تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان می باشند و از تسهیلات این بنیاد استفاده خواهند کرد.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.