بخش اعظم منافع مالی توریسم درمانی نصیب دلالان می شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش اعظم منافع مالی توریسم درمانی نصیب دلالان می شود گفت: در اغلب موارد وجود دلالان باعث شده زمانی که توریسم برای درمان به ایران سفر می‌کند دیگر پولی برای بهره‌مندی درست از خدمات بیمارستانی ندارد و در واقع دلالان جیب توریسم‌ها را خالی می‌کنند و هزینه‌های مختلفی را سر راه توریست‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند سود زیادی کسب کنند.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، شهلا میرگلوی‌ بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری وضعیت توریسم‌درمانی در کشور، به خانه ملت گفت: در اغلب استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور، توریسم درمانی تا حدود زیادی مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که این مهم عاملی برای کسب درآمد بیمارستان‌ها به شمار می‌رود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر درآمدزایی توریسم درمانی در کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران از لحاظ علم پزشکی در بین کشورهای خاورمیانه پیشرفت زیادی داشته است بنابراین بیمارانی که در مجاورت ایران هستند رغبت زیادی برای استفاده از خدمات درمانی کشورمان دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: باید بر روند وضعیت توریسم درمانی و درآمدزایی آن نظارت شود تا این درآمدها در مسیر واقعی خود هزینه شود.

وی با انتقاد از نقش دلالان در بخش توریسم درمانی،‌ تاکید کرد: لازم است تا برخورد با دلالان در دستور کار قرار گرفته تا نحوه ورود گردشگران سلامت مدیریت شود، متاسفانه فعالیت دلالان آسیب‌هایی به حوزه سلامت وارد کرده به گونه‌ای که بخش اعظم منافع مالی نصیب این افراد می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم، ‌گفت: به عنوان مثال در اغلب موارد وجود دلالان باعث شده زمانی که توریسم برای درمان به ایران سفر می‌کند دیگر پولی برای بهره‌مندی درست از خدمات بیمارستانی ندارد و در واقع دلالان جیب توریسم‌ها را خالی می‌کنند و هزینه‌های مختلفی را سر راه توریست‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند سود زیادی کسب کنند، این در حالی است که خدمات مطلوب پزشکی به آنان ارایه نمی‌شود که زمینه بی اعتمادی گردشگران سلامت را فراهم‌ می‌کند.

میرگلوی‌بیات،‌ با یادآوری ضرروت توسعه توریسم درمانی در کشور، افزود: آنچه که در این میان حایز اهمیت است در برخی موارد این توریست‌ها برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌های خصوصی جذب می‌شوند درحالی که می‌توان این افراد را به مراکز دولتی هم سوق داد تا این بیمارستان‌ها نیز از ارز آوری توریسم درمانی بهره‌مند شده و بتوانند سامان یابند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت توجه به بحث ارتقای خدمات رفاهی برای توریسم درمانی، گفت: این مهم حرف اول را می‌زند زیرا این افراد نیاز به سکونت دارند و لازم است خدمات رفاهی و هتلینگ با کیفیتی از لحاظ اقامت و درمان ارایه شود تا بتوان موضوع توریسم درمانی در کشور را بیش از پیش توسعه داد


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.