بخش توانبخشی قلبی ریوی و بیماریهای مزمن بیمارستان مدرس افتتاح شد

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۱۲:۴۰:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه بخش توانبخشی قلبی ریوی و بیماریهای مزمن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: لازم است کیفیت زندگی بیماران به ویژه پس از اعمال جراحی ارتقا پیدا کند که یکی از الزامات آن توانبخشی بیماران است و ما تلاش می‌کنیم به تدریج این گونه بخش‌ها را در تمام بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسن ابوالقاسمی افزود: پیشگیری اولیه تلاش در جهت کنترل فاکتورهای خطرزاست و لازم است در حال حاضر استادان پزشکی وارد این حوزه شوند و مراکز تندرستی ایجاد کنیم. در حال حاضر مسئله درمان به خوبی جا افتاده است و نیروی انسانی ما قابل مقایسه با کشورهای عربی نیست. علاوه بر آن لازم است امکانات خود را در بخش سلامت سرمایه گذاری کنیم.
وی تاکید کرد: بیمارستان مدرس یکی از مراکز با سابقه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب می‌شود و بیماران قلبی زیادی از سراسر کشور به آن مراجعه می‌کنند. بیماران بعد از عمل جراحی قلب بازتوانی می‌شوند تا طول عمر باکیفیتی داشته باشند.
وی درباره ضرورت راه اندازی بخش‌های توانبخشی قلبی و ریوی تاکید کرد: در حال حاضر ضرورت ایجاد این گونه بخش‌ها در زمینه بیماریهای مزمن مانند عوارض قلبی – ریوی و کلیوی احساس می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: در گذشته مداخلات جراحی به میزان کنونی نبود اما امروزه مردم با مداخلاتی مانند اعمال جراحی از مرگ و میر نجات پیدا می‌کنند و باید کیفیت زندگی خوبی داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کمبود پرستار در این دانشگاه به صورت یک بحران درآمده است، تاکید کرد: متاسفانه در کل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با کمبود پرستار مواجه هستیم به گونه‌ای که از آماده بودن برخی از بخشها برای افتتاح مدت‌هاست می‌گذرد ولی به علت کمبود پرستار آنها را بازگشایی نکرده‌ایم.
وی در ادامه گفت: مدتهاست که بحث تخصیص هزار پرستار به دانشگاه علوم پزشکی تهران و هزار پرستار به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح است و اگر پرستار لازم تامین نشود ممکن است برخی از بخشهای بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعطیل شوند.
وی تاکید کرد: دیالیز صفاقی کار بسیار باارزشی است و باید توسعه پیدا کند و نباید به علت کمبود پرستار این گونه بخش‌ها تعطیل شود.
وی تاکید کرد: بیمارستان شهید مدرس یکی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محسوب می‌شود که برخی از شخصیت‌ها و مقامات در آن بستری می‌شوند و پس از ترخیص از خدمات ارائه شده در آن ابراز رضایت می‌کنند.
وی تاکید کرد: بیمارستان شهید مدرس فضای فیزیکی بسیار خوبی دارد علاوه بر آن نیروهای علمی خوبی در آن فعالیت می‌کنند و امیدواریم که اورژانس این بیمارستان نیز وضعیت بهتری پیدا کند و در رشته‌های قلب، جراحی و داخلی پزشکان مقیم در اورژانس مستقر شوند.
وی با اشاره به وضعیت ارائه خدمات به بیمارستان قلبی در بیمارستان شهید مدرس اظهار کرد: اگر بیمار قلبی در این بیمارستان بستری شود در همان هفته تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و این نشان دهنده کیفیت مطلوب ارائه خدمات به بیماران قلبی است.
در حال حاضر با خطر سونامی ناتوانی بیماریهای مزمن روبرو هستیم
در ادامه این مراسم دکتر منصور رایگانی رییس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران اظهار کرد: در حال حاضر بیماریهای واگیردار مانند عفونت در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران کنترل شده است و در حال حاضر با سونامی ناتوانی به علت ابتلا به بیماریهای مزمن روبرو هستیم و اگر تنها به عواملی مانند درمان‌های دارویی توجه کنیم به تدریج با جامعه‌ای معلول مواجه می شویم.
وی با اشاره به اهمیت توانبخشی بیماران تاکید کرد: توانبخشی بیماران یک اقدام ملی است و باید به آن توجه شود و یک بحث کلان حکومتی محسوب می‌شود اما در برخی از مواقع مقابل انجام امور مربوط به توانبخشی مقاومت می‌شود این در حالی است که اگر به عنوان نمونه یک ریال روی توانبخشی سرمایه گذاری کنیم در سالهای آینده به اندازه پنج ریال از آن سود می‌بریم .
وی تاکید کرد: در حال حاضر خدمات اورژانس باید مسئله حل شده‌ای تلقی شود و لازم است توانبخشی گسترش یابد.
رایگانی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های توانبخشی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس راه اندازی شده است اما هنوز ما شاهد فعالیت چنین بیمارستان‌هایی در ایران نیستیم این در حالی است که بودجه لازم را برای این کار در اختیار داریم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۲۴۰۴۲۶۶۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.