بخش تولید انگلستان دچار رکود شده است/ مردم اعتمادی به دولت ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، آمارها نشان می‌دهد که بخش تولید انگلیس در بدترین وضعیت ممکن خود در سه سال گذشته قرار گرفته است. پیش از این دولت انگلیس امیدوار بود برگزاری باز‌های المپیک ۲۰۱۲ به افزایش رشد اقتصادی این کشور کمک کند.

سازمان تولیدکنندگان انگلیس اعلام کرده که صادرات این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به طرز چشمگیری کاهش یافته است. همچنین ثبت سفارشات دولت انگلیس نیز با کاهش قابل ملاحظه‌ای در دو سال گذشته رو به رو بوده است.

از سوی دیگر، آمارهای رسمی منتشر شده نیز نشان می‌دهد که رشد اقتصاد این کشور بین ماه‌های آوریل و ژوئن نیز ۰٫۵ درصد کاهش یافته است. دولت انگلیس امیدوار بود که برگزاری بازی‌های المپیک تاثیری مثبت بر اقتصاد این کشور خواهد داشت، اما داده‌های موجود نشان می‌دهد که المپیک هم نتوانسته اقتصاد این کشور را از رکود خارج کند.

گزارش منتشر شده از سوی اندیشکده مرکز مطالعات سیاسی نیز نشان می‌دهد که تلاش دولت انگلستان  برای کاهش کسری بودجه و کاهش بدهی‌های دولتی تا زمان برگزاری انتخابات بعدی در سال ۲۰۲۴ با شکست مواجه خواهد شد.


از سوی دیگرنظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری ITV   و مرکز تحقیقات ComRes نشان می‌داد که تنها ۱۶ درصد شهروندان انگلیسی معتقدند که سیاست‌های اقتصادی دولت می‌تواند به خروج این کشور از بحران اقتصادی کمک کند، در حالیکه ۶۲ درصد اعتمادی به سیاست های اقتصادی دولت ندارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.