بخش “تولید” نیازمند حمایت همه‌جانبه برای توسعه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای توسعه اقتصادی کشور لازم است به بخش تولید توجه ویژه‌ای شود و لازمه آن اختصاص دادن اعتبارات ویژه برای این بخش است.

علی‌اکبر ناصری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ چالش‌های پیش روی صنعت و معدن گفت: با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت تولیدات داخلی ضروری است تا فرهنگ حمایت همه‌جانبه از تولیدات به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: فعالیت در تولید و صنعت یا ارزش انسانی و جهاد ملی تلقی می‌شود که برای توسعه اقتصادی لازم است زیرساخت‌ها را گسترش دهیم و اعتبارات ویژه‌ای برای این حوزه در نظر بگیریم.
 
این نماینده مجلس عنوان کرد: امیدواریم با درآمدی که از هدفمندی یارانه‌ها کسب می‌شود بخشی از آن به این حوزه اختصاص پیدا کند، ‌چون با توسعه آن می‌توان در شکوفایی اقتصادی عملکرد موفق‌تری داشت.
 
وی عنوان کرد: در همین راستا لازم است تا همه بخش‌های اداری هماهنگ عمل کنند و از تأخیر در امور پرهیز کنند و یک حرکت جدی و قاطعی در امر تولید داشته باشند.
 
وی دربارهٔ چالش‌های پیش‌روی این بخش افزود: صنعت ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که مهم‌ترین آنها مسئله بانک و سودی آنهاست که یک معضل برای تولید داخلی محسوب می‌شود.
 
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل این معضل باید یک تغییر اساسی در سیستم بانکی ایجاد کرد؛‌ موضوع دیگر مسئله سرمایه در گردش و تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت به بازار تولید و اصلاح بعضی از قوانین که ما در طرح حمایت از تولید ملی در مجلس پیگیر آن هستیم تا مصوب شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.