بخش خصوصی انگیزه ای برای ساخت مسکن ندارد/نیازی به استفاده از صندوق توسعه ملی نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حوزه ساخت و ساز مسکن جذابیتی برای بخش خصوصی ندارد گفت: حذف وام و حذف زمین از جمله مواردی می باشند که انگیزه ای بخش خصوصی را جهت ساخت و ساز از بین برده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز،‌ علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به بخش مسکن برای بخش خصوصی جذابیتی ندارد گفت: بخش خصوصی زمانی برای ساخت مسکن ورود کند که این حوزه جاذبه داشته باشد در صورتی که هم اکنون هم وام و هم زمین حذف شده است.

خسروی افزود: برای ایجاد جاذبه لازم است زمین را با قیمت منطقه ای و وام سازندگان مسکن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

نماینده مردم سمنان و مهدی شهر با اشاره به نقش دولت در این مسئله تصریح کرد: تصحیح زیرساخت ها از جمله مواردی است که نیاز به توجه جدی و کافی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به عنوان مثال، دولت می‌تواند جواز ساختمان های بالای ۵ طبقه را ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف دهد.

خسروی با اشاره به توقف ساخت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کشور سالانه به ۲ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم از این رو اگر قرار بر توقف ساخت مسکن مهر باشد وزارت مسکن و شهرسازی باید به طور شفاف، مواضع خود را در خصوص جایگزینی مسکن مهر اعلام کند.

وی در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی در ساخت مسکن اظهار داشت: ارزش صندوق توسعه ملی بسیار بالاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم بهتر است از تکنولوژی روز در ساخت و سازها استفاده کنیم در غیر این صورت نیازی به استفاده از این صندوق نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.