بخش خصوصی باید به بازار صادرات گاز ورود پیدا کند

شنبه ۲۴ تیر – ۰۴:۵۴:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

انصاری در واکنش به انحلال شرکت صادرات گاز ایران:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه بهره‌گیری هرچه بیشتر از بخش خصوصی موجب دور زدن تحریم‌ها می‌شود، گفت: با توجه به انحلال شرکت صادرات گاز ایران، بخش خصوصی باید به بازار صادرات ورود پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خانه ملت،محمدسعید انصاری  ارزیابی‌ خود از انحلال شرکت صادرات گاز ایران افزود: مسئولان وزارت نفت باید شرایط را برای ورود بخش خصوصی به بازار صادارت نفت و گاز فراهم کنند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: با توجه به تحریم‌های ایجاد شده گسترش‌ کاربخش خصوصی در کشور ما باید افزایش یابد و از این ظرفیت برای دور زدن تحریم‌ها استفاده شود.
وی با اشاره به ورود بخش خصوصی به صادرات نفت و حضور یک کنسرسیوم ایرانی شامل شرکت‌های خصوصی برای صادرات ۳۰ درصد نفت به بازارهای جهانی، تأکید کرد: شرایط برای ورود بخش خصوصی به صادرات گاز نیز باید فراهم شود.
انصاری اقدام اخیر مجمع عمومی شرکت ملی نفت مبنی بر انحلال شرکت صادارت گاز ایران را فرصتی مناسب برای به کارگیری از ظرفیت بخش خصوصی در صادرات گاز دانست و یادآور شد: به نظر می‌رسد این اقدام وزارت نفت در جهت دور زدن تحریم‌‎ها باشد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته دلیل انحلال شرکت صادارات گاز ایران در کمیسیون انرژی مطرح و از مسئولان وزارت نفت در این باره سئوال می‌شود.
این در حالی است که مجمع عمومی شرکت ملی نفت اواسط تیرماه سالجاری با صدور مصوبه‌ای، رسما اقدام به انحلال شرکت صادرات گاز ایران کرده است.
بر اساس این مصوبه جدید شرکت ملی نفت، قرار است بخش صادرات گاز ایران از مسیر خطوط لوله در مدیریت بازرگانی شرکت ملی گاز و بخش LNG به شرکت ملی نفت ایران واگذار شود.
پس از منفی شدن تراز تجارت جهانی گاز ایران و انحلال شرکت صادرات گاز، با خرد جمعی به کار رفته در شرکت ملی نفت، سیاست‌های صادرات گاز طبیعی کشور در دو بخش جداگانه خط لوله و LNG باید پیگیری شود.
به‌عبارت دیگر، هیئت مدیره شرکت ملی نفت با پیاده‌سازی سیاست دو سال قبل وزیر سابق نفت رای به انحلال شرکت صادرات گاز و تفویض اختیارات خرید (واردات)، فروش (صادرات)، ترانزیت و سوآپ گاز در قالب یک مدیریت به شرکت ملی گاز داده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۴۱۶۵۴۱۴۰۲۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.