بخش خصوصی برای ورود به صنعت پلاسما تشویق می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ‌بسترهای تشویقی را برای ورود بخش خصوصی در صنعت پلاسما توسعه می‌دهیم.

علی‌اکبر پورفتح‌الله در حاشیه افتتاحیه سازمان انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در امور آموزش و پژوهش سلامت خون به فارس گفت: وزیر بهداشت در مورد خودکفایی تولید داروهای مشتق از پلاسما بسته سیاستی در وزارت بهداشت تصویب کرده‌ است که اجزای مختلفی دارد و در قسمت نظارت آن سازمان انتقال خون با سازمان غذا و دارو همکاری نزدیکی خواهد داشت.

وی به افزایش جمع‌آوری پلاسما اشاره داشت و گفت: ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما جمع‌آوری شده که اصول GMP در آن اعمال شده و این پلاسماها مورد بازرسی سازمان‌های بین‌المللی نیز قرار گرفته‌اند و قرار است به محصولات مورد نیاز مشتق از پلاسما تبدیل شوند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران به برنامه‌ریزی برای تقویت بخش خصوصی اشاره داشت و گفت: ما باید بسترهای تشویقی را در صنعت پلاسما توسعه دهیم تا این صنعت در بخش خصوصی شکل بگیرد و ما بتوانیم به صورت تدریجی در ابتدا و همه‌جانبه در ادامه با برنامه‌ریزی زمانی چرخه صنعت پلاسما از رگ اهدا کننده تا محصول نهایی داشته باشیم.

وی به حجم پلاسمای مورد نیاز اشاره داشت و گفت: خوشبختانه ما به اندازه داروهای مورد نیاز در کشور پلاسما داریم و امیدواریم بتوانیم چرخه تولید داروهای مشتق از پلاسما را در ایران راه‌اندازی کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.