بخش زیادی از مشکلات سیستان وبلوچستان نشات گرفته از مافیای سوخت است

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان گفت: مافیای سوخت نه در استان بلکه در کل کشور است و سوخت از سایر نقاط کشور به استان ما رسیده و از اینجا خارج می شود که باید همه مسئولان قوای سه گانه و مسئولان ارشد نظامی امنیتی و انتظامی دست به دست هم داده و برای مبارزه با مافیای سوخت تلاش کنند زیرا که بخش زیادی از مشکلات استان نشات گرفته از همین مافیای سوخت است.

به گزارش ممتازنیوز حجت الاسلام والمسلمین محامی در خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تسلیت شهادت امام کاظم(ع) و همچنین تبریک ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: شب و روز عید مبعث از شب ها و روزهای مهم در سال است و از امام جواد(ع) نقل شده که عبادت در شب عید مبعث ثوابی به اندازه ۶۰ سال عبادت دارد و روز عید مبعث نیز یکی از ۴ روز مهم سال و روزه در آن مستحب است.

امام جمعه زاهدان افزود: تاکید بر زیارت حضرت علی (ع) در عید مبعث پیام ها و معانی متفاوتی خواهد داشت یکی اینکه امام علی(ع) جان پیامبر است و نکته دیگر این که امامت و ولایت امام علی(ع)  ادامه همان رسالتی است که آغازش در عید مبعث پیامبر است.

محامی با اشاره به زندگی امام کاظم (ع) و مدت زمان زیاد اقامت ایشان در زندان بیان داشت: راه اندازی شبکه نواب یکی از کارهای مهم امام کاظم(ع) بود و ایشان در جای جای جامعه اسلامی نمایندگانی انتخاب کردند تا بین مردم و امامشان رابط باشند.

وی ادامه داد: کاری که امام کاظم(ع) انجام دادند در گام دوم انقلاب و در راستای احیای تمدن اسلامی برای ما درس و پیام های ویژه ای به دنبال دارد ابتدا اینکه باید به سراغ شناسایی نیروهای شایسته و به کار گیری و شبکه سازی آن ها رفت و سپس مسئولیت ها را به آنها واگذار و در انجام مسئولیت های اجتماعی آن ها را بکار گیریم تا هماهنگ و هم افزا عمل کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خواستار افزایش تلاش برای تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در همه مساجد شیعه و اهل سنت سیستان‌وبلوچستان شد و تصریح کرد:  یکی از عرصه های نیرویابی و نیروسازی برای انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات هستند و همه باید دست به دست هم بدهیم و از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم زیرا که جوانان متعهد، مومن و شایسته ای در این کانون ها فعالیت می کنند که باید زمینه عرض اندام برای آن ها فراهم شود تا تشکیل دهنده هسته های مقاومت و انقلاب در کشور باشند.

وی اظهار کرد: نعمت نبوت و توفیق اسلام و ایمان آوردن به پیامبر اکرم(ص) یک نعمت بزرگ است و شاهد آن  این است که خداوند از میان همه نعمت هایی که به ما داده تنها به چند نعمت اشاره کرده و از بابت اعطای این نعمت ها بر مومنان منت گذاشته است.

وی گفت: پیامبر و توفیق اسلام و ایمان آوردن جز نعمات بزرگ است که خداوند از آن ها به عنوان منت خود یاد می کند.

وی ادامه داد: ولایت نیز از نعمت های بزرگی است که همواره بر آن تاکید شده و طبق روایات و در فردای قیامت یکی از نعمت هایی که از آن سوال می شود نعمت ولایت می باشد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار قدرشناسی این نعمت ها شد و تاکید کرد:  ما باید با معارف و سیره پیامبر و ائمه اطهار  آشنا شده و این را به فرزندان و نسل جدید خود آموخته و مسیر زندگی خود را در مسیر زندگی پیامبر  و ائمه قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت: یکی از راه های حفظ جامعه اسلامی هوشیاری در برابر توطئه های دشمن، ایستادگی، مقاومت، تلاش برای حفظ تمامیت ارضی و عمران و آبادانی کشور و جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان گفت: ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است که حفظ منابع طبیعی همواره در منظومه معارف اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و اولیا الهی به آن اهتمام ویژه داشته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه درختکاری و منابع طبیعی خصوصا در استان ما و شهر زاهدان مورد غفلت قرار می گیرد که در کنار سایر مشکلات مورد گلایه شهروندان قرار می گیرد.

محامی گفت: در جلسات متعدد با شهردار زاهدان پیگیر گلایه های مردم بوده ایم که شهرداری کم بود سرانه درآمد را عامل این مشکلات می داند در حالی که به نظر می رسد اگر از همین بودجه های در اختیار استفاده بهینه شود شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود هر چند که بودجه های خوبی از سوی دولت در اختیار شهرداری قرار گرفته که اگر درست استفاده شود و گزارش واقعی درست ارائه شود انگیزه ای خواهد شد برای ارائه بیشتر بودجه ها که متاسفانه در شرایط کنونی دولت رغبتی برای ارائه بودجه های بیشتر ندارد.

وی بیان داشت : نیمه دوم اسفند فصل جشن نیکوکاری است که در این موقعیت انتظار می رود مردم کمک های بیشتری داشته باشند و به یاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بشتابند تا خدمات بیشتری به نیازمندان ارائه شود.

وی گفت: در روزهای گذشته شاهد حملات هوایی و موشکی آمریکایی ها به پایگاه های نیروهای مقاومت مردمی هم سوی ایران در عراق و سوریه بودیم که نشان دهنده این است که دولت جدید آمریکا هم همان راهبرد جنگ طلبگی دولت قبل را دنبال می کند و طبق بیان مقام معظم رهبری اینها راهشان یکی است و همواره در صدد دشمنی با ایران اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: انفجار کشتی اسرائیلی در دریای عمان چه به دست جبهه مقاومت و چه به دست خودشان نشان دهنده ضعف آن هاست.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با اشاره به اتفاقات اخیر شهرستان سراوان بیان داشت: آنچه بر اساس شواهد به نظر می رسد این است که این جریانات یا از آغاز با برنامه دشمن شروع شده است یا اینکه وقتی جرقه ای رخ داده رسانه های معاند و مقامات غربی به سرعت به میدان آمدند و به دنبال ایجاد آشوب و التهاب در کشور بودند.

وی ضمن تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه مقتدر به دنبال دفاع از کشور، تامین معیشت مردم و عمران و آبادانی استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در هفته گذشته و در خطبه های نماز جمعه از عملکرد ضعیف مسئولان در اطلاع رسانی از حوادث سراوان گلایه مند بودیم که خوشبختانه این هفته به گونه های متعدد اطلاع رسانی انجام شد و عملکرد خوب و قابل ستایش بود.

محامی ضمن تشکر ویژه از مردم گفت: مردم فهیم و نجیب بلوچستان با مسئولان همراهی و خط خود را  آشوب گران جدا کردند که باعث شد  این آشوب راه به جایی نبرد و لذا دشمنان و گروهک ها نیز از همین مردم انتقام می گیرند به گونه ای که در روزهای اخیر شاهد حمله به نیروهای مهندسی سپاه بودیم نیروهایی که در حال خدمت به مردم بودند و دشمنان کینه خود از مردم را اینگونه نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از  برخی فعالان شبکه های اجتماعی که به بررسی زوایای مافیای سوخت در استان پرداخته بودند گفت: مافیای سوخت نه در استان بلکه در کل کشور است و سوخت از سایر نقاط کشور به استان ما رسیده و از اینجا خارج می شود که باید همه مسئولان قوای سه گانه و مسئولان ارشد نظامی امنیتی و انتظامی دست به دست هم داده و برای مبارزه با مافیای سوخت تلاش کنند زیرا که بخش زیادی از مشکلات استان نشات گرفته از همین مافیای سوخت است.

محامی خاطر نشان کرد: هوشیاری در برابر توطئه های احتمالی دشمن از ضروریات است  زیرا دشمن دست از دشمنی بر نخواهد داشت و هر جا راه نفوذی پیدا کند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.