۲۹ آبان ،
با فعالیتهای پژوهشی و اجرایی سازمان رده بندی سنی بازیهای رایانهای (ESRA) اسرا تعداد محتواهای آسیبرسان بازیهای رایانهای از ۱۸۷ محتوا به نصف کاهش یافته است.
پس از تشکیل سازمان رده بندی سنی بازی های رایانه ای اسرا (ESRA) و تدوین آن، این سازمان چندین طرح مطالعاتی در خصوص ردهبندی سنی بازیها انجام داد که از آن جمله میتوان به تعیین گروههای سنی، تعیین محتواهای آسیبزا، تعیین مناسبترین محتوا برای هر گروه سنی و… اشاره کرد که به موازات این پژوهشها، فرآیند اجرا نیز آغاز به فعالیت کرد و ردهبندی بازیها کلید خورد.
پس از انجام چندین ماه کار اجرایی در سازمان اسرا و آشکار شدن نواقص و کاستیهای موجود درمعیارها و محتواهای آسیبرسان بازیها، این سازمان پژوهشهای خود را در ارتباط با ایجاد یک نظام ردهبندی بومی و مطابق با فرهنگ ایرانی- اسلامی در سه بخش پژوهشی پیگیری کرد.
سازمان اسرا در جهت این پژوهشها، با کمک تعدادی از استادان برجسته و معتبر روانشناس، جامعهشناس و علومدینی و با استفاده از روشهای کیفی، بخصوص روشهای میدانی جمعآوری اطلاعات، نواقص این نظام ردهبندی را، با رویکردی از داخل، شناسایی کرده و پس از جمعآوری پیشنهادهای اصلاحی دستاندرکاران، براساس مدلها و اسناد پژوهشی که در بخش اول و دوم، طراحی و ایجاد شده بود، ویرایش تازه نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانهای را دربخش سوم پژوهشی را تدوین کرد که این بخش در حال اجرایی شدن است.
همچنین دربخش سوم طراحی نظام ردهبندی سنی بازیها، تعداد محتواهای آسیبرسان از ۱۸۷ محتوا به نصف کاهش پیدا کرده و دقیقتر و قابل حصولتر شده و محتواها براساس شدت و میزان آسیبی که بر روی گیمر(کاربر) می گذارد مورد بررسی قرار میگیرند. /ح
باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com