بخش عمده مبلغ قراردادها پرداخت شده است/بخشی از پرداخت‌ها انجام نشد چون کار متوقف شد

توضیحات موسسه «گلیان تصویر» در مورد دستمزد عوامل «بانویی از ماه»/

سینماپرس- گروه سینما/ یکی از مدیران دفتر «گلیان تصویر» گفت: متوقف شدن کار به جهت کمبود بودجه دلیل اصلی پرداخت نشدن بخشی از دستمزدهای عوامل فیلم «بانویی از ماه» است.

این تهیه کننده در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: با توجه به این که دفتر «گلیان تصویر» متعلق به بخش خصوصی است و مانند دیگر دفاتر خصوصی در سال اخیر با مشکل مالی مواجه شده است.

وی ادامه داد: از آن جایی که «بانویی از ماه» انیمیشن سینمایی پرهزینه ای بود باید کارگردان و مسوولان فیلم پیش بینی قوی تری در مورد هزینه های آن انجام می دادند که متاسفانه این پیش بینی ها به درستی انجام نشد و بخش بزرگی از کار انجام و با توجه به کار انجام شده بخش عمده ای از دستمزد عوامل پرداخت شد.

وی در پایان تصریح کرد: البته بخش دیگری از هزینه ها پرداخت نشده ماند تا به محض برطرف شدن مشکل پیش رو و ادامه تولید «بانویی از ماه» پرداخت شود.

بنابراین گزارش، چندی پیش عده ای از عوامل فیلم سینمایی «بانویی از ماه» به کارگردانی امیرمهتاش مهدوی و الهام قره‌خانی از تهیه کنندگان این فیلم به دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان شکایت کردند.

بیش از یک سال است که این پروژه سینمایی در مرحله فیلمبرداری متوقف شده‌است. البته گروه تولید نیمی از فیلم را فیلمبرداری کرده‌اند و بعید به نظر می‌رسد با وجود اینکه بازیگر اصلی کودک این فیلم بزرگ شده‌است، ادامه کار محقق شود.

۱۰ نفر از عوامل این فیلم دلایل خود برای شکایت از تهیه‌کنندگان پروژه را عدم پاسخگویی و بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به قرارداد مالی دانستند. این افراد عبارتند از مدیریت فیلمبرداری، طراح گریم، بازیگر، بازیگردان و… تعدادی از این افراد نیز به دادسرا برای پیگیری حقوق خود شکایت کرده‌اند.

این فیلم انیمیشن سینمایی از اواخر مردادماه سال ۹۰ به دلیل مشکلات مالی تاکنون متوقف شده‌ است. «بانویی از ماه» اولین فیلم بلند سینمایی امیر مهتاش مهدوی و الهام قره‌خانی است که تهیه‌کنندگی آن برعهده مجید و حمید آقاگلیان است.

الهام قره‌خانی نگارش فیلمنامه را برعهده داشته است. در این فیلم نیکی کریمی، ماهایا پطروسیان، جمشید مشایخی، محمدرضا گلزار، فردوس کاویانی، رامبد جوان، فاطمه معتمدآریا و…. بازی می‌کنند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۰۴۱


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.