بخش نوجوان نمایشگاه قرآن میزبان خوشنویسان ایران و جهان

بخش نوجوان نمایشگاه قرآن میزبان خوشنویسان ایران و جهان

در بیستمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بخش نوجوان این نمایشگاه میزبان هنرمندان و خوشنویسان خطوط خوشنویسی اسلامی همراه با آموزش رایگان شیوه های جدید خوشنویسی و مشاوره هنری به مناسبت ماه مبارک رمضان در مصلی امام(ره) در تهران بر پا می باشد.

هنرمند تبریزی سبحان مهرداد محمدپور سرپرست غرفه ی خوشنویسی و نقاشی خط بخش نوجوان بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت:هنر خوشنویسی قرآنی و مذهبی، پایدار و هدفمندترین هنرهاست. خلق و تولید آثار قرآنی فرصتی با ارزش را برای هنرمندان ایجاد می کند تا خدمتی از سوی آنان به آیات مبارک قرآن کریم و معصومین (ع) صورت بگیرد. این روند دوستی و لحظات معنوی انس با قرآن را در دل هنرمندان روشن میسازد و آنها را به راه راست و اعمال نیک دعوت نموده و زنگار دل را میزداید. هنرمند قرآنی با حضور در نمایشگاه ها و همایش های قرآنی و مذهبی فریاد یگانگی الله را به گوش جهانیان بازگو میکند ، بنابراین هنرمند در قبال این هنر ، این نعمت بزرگ الهی وظیفه ی سنگینی برعهده دارد و همواره در شکوفایی و انتقال آن به نسل های بعدی باید آگاهانه ، برنامه ریزی شده و جدی تر عمل کند.

محمدپور در ادامه گفت :نسل جوان و نوجوان با فراگیری هنرهای قرآنی با روش های تئوری و عملی درست و اصولی ،در این دوره از زندگی می توانند آینده ای روش را برای هنر اسلامی کشور رقم بزنند همچنین شکوفایی استعدادهای هنرمندان ،همواره به هماهنگی و برنامه های منظم و پی در پی مراکز هنری کشور بستگی دارد تا هنرقرآنی را بیش از پیش در جامعه رشد دهد.

سرپرست خوشنویسی بخش نوجوان نمایشگاه قرآن در ادامه به برنامه های این بخش در طی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : در این بخش آثار خوشنویسی و نقاشی خط به نمایش گذاشته شده و آموزش وکتابت خوشنویسی احادیث و آیات مبارک قرآن کریم و روش های تولید آثار بر روی انواع سطوح اثر پذیر صورت میگیرد از سایر برنامه های این غرفه می توان به مشاوره هنری برای هنرمندان ، رونمایی از بدیع ترین اثر هنری قرآنی در طی نمایشگاه و سایر برنامه های متنوع و آموزشی اشاره کرد.

این نمایشگاه تا آخر ماه مبارک رمضان ۹۱ هر روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ طبقه همکف مصلی درغرفه خوشنویسی بخش نوجوان میزبان خوشنویسان و هنرمندان قرآنی در مصلی امام (ره) تهران می باشد .


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.