بخش پیامبر(ص) جانی تازه در کالبد جشنواره تجمسی فجر شد

۱۴ام بهمن ،

اصغر امیرنیا در افتتاحیه جشنواره تجسمی فجر:

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی گفت: اختصاص بخشی ویژه در جشنواره امسال به پیامبر اکرم(ص)، سبب دمیده شدن نوری شگرف و جانی تازه در کالبد جشنواره تجسمی فجر شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، اصغر امیر نیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره تجسمی فجر در سخنانی گفت: هنرمندان جشنواره تجسمی فجر را بستر مناسبی می بینند که می تواند در هنر کشور جریان ساز بوده و دانشگاه ها و دانشجویان کشور را در مسیر مناسبی هدایت کند. در واقع برگزاری جشنواره تجسمی فجر می تواند مسیر مناسب را برای هنرمندان اهل علم مشخص کند.

وی با اشاره به برگزاری موضوعی جشنواره امسال اظهار کرد: موضوعی شدن جشنواره و تقسیم آن به بخش ها وو موضوع های مختلف سبب شد تا علاوه بر تولید آثار هنری تازه، آثاری ویژه با موضوع های تعیین شده به جشنواره برسد. همچنین نگاهی کلی به آثار رسیده سبب شد تا بتوانیم جشنواره فجر را در کنار برگزاری دو سالانه های تجسمی “جشنواره جشنواره ها” بنامیم.

امیر نیا با اشاره به بخش غیر رقابتی بخش پیامبر اکرم(ص) در پنجمین جشنواره تجسمی فجر، دربارهٔ تاثیرات این بخش اظهار کرد: بخش پیامبر اکرم(ص) نوری شگرف و جانی تازه را در کالبد جشنواره دمید. استقبال بسیاری که هنرمندان از این بخش و بخش های دیگر جشنواره داشتند می تواند بیانگر جایگاه واقعی هنر ایران در جهان باشد.

مراسم افتتاح پنجمین جشنواره تجسمی فجر روز شنبه ۱۴ بهمن سال جاری با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان کشور در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.
پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ۱۴ بهمن تا ۱۲ اسفند سال جاری در تهران و ۱۱ استان برگزار می گردد.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.