بخورید تا آفتاب سوخته نشوید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 بخورید تا آفتاب سوخته نشوید

این روزها و در آخرین ماه فصل تابستان به سر می بریم و شدت آفتاب بسیار زیاد شده است. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در این فصل به وجود می آید آفتاب سوختگی است.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که دوست ندارید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید بهتر است با کمک تغذیه خودتان از بروز مشکلات پوستی در این فصل جلوگیری کنید. در ادامه برخی از موادی که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار عالی هستند را با هم مرور می کنیم.

سیب زمینی

خوردن سیب زمینی برای افرادی که در رژیم های غذایی برای لاغری به سر می بند اصلا توصیه نمی شود اما اگر پوستتان برای شما مهم است بهتر است تا از این سبزی استفاده کنید. این سبزی کمک می کند تا بتوانید به راحتی از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

اگر دچار این مشکل شده اید می توانید مقداری از سیب زمینی را به صورت ورقه ای جدا کنید و سپس آن را در محل آفتاب سوختگی قرار بدهید. بعد از مدتی دردها و همچنین محل آفتاب سوختگی بهبود می یابد.

چای سبز

چای سبز از جمله نوشیدنی هایی است که بسیاری از مردم روزانه از آن استفاده می کنند و اثرات شفابخش بسیار زیادی در دل خودش دارد. مواد این چای به صورت لایه ای محافظ روی پوست شما قرار می گیرد و از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری می کند.

برای درمان این مشکل نیز می توانید از چای سبز استفاده کنید. یک چای ولرم را انتخاب کنید و صورت خودتان را به کمک ان بشویید و این کار را هر دو یا چهار ساعت تکرار کنید.

انار

این مویه بهشتی سرشار از ویتامین های مختلف است و در هیچ موقعی با خوردن آن دچار مشکل نمی شوید و در بیشتر مواقع می تواند به شما کمک کند. این یموه سرشار از آنتی اکسیان ها است و میتواند از پوست شما در مقابل اشعه های UVA و UVB محافظت کند. خوردن این میوه خوشمزه هر روز می تواند به جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست شما کمک بسزایی داشته باشد.

توت فرنگی

توت فرنگی نیز یکی دیگر از میوه های بسیار خوب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است چرا که دارای مواد عالی و محافظ پوست است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مفیط برای پوست است.

اگر دچار افتاب سوختگی شده اید می توانید از توت فرنگی برای رفع این مشکل استفاده کنید.شما می توانید تعدادی توت فرنگی را پودری کنید و سپس این پودرها را بر روی پوست تان بمالید این کار باعث می شود تا خیلی زود محل های افتاب سوختگی از بین بروند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر شنبه ۱۱ شهریور   مشاهده : ۲۷   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.