بدافزار بانکداری آنلاین زئوس دوباره انتشار یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هکرها راه تازهی را برای عبور از نرم افزارهای امنیتی و انتشار یافتن بدافزار زئوس پیدا کردند. زئوس یک برنامه مخرب شناخته شده ای است که اطلاعات بانکداری آنلاین را سرقت می کند.

خبراقتصادی:شرکت امنیتی Malcovery Security، پس از آن که دریافت هیچ یک از ۵۰ برنامه امنیتی نتوانسته است این بدافزار را شناسایی نماید، به محققان امنیتی اخطار داد که بدافزار زئوس در قالب تازه خود در حال انتشار یافتن است.

گری وارنر، کارشناس ارشد شرکت Malcovery اظهار داشت: پیام هرزنامه حاوی یک فایل “.zip” است که در صورتی که باز شود حاوی برنامه کاربردی کوچکی به نام UPATRE می باشد. این فایل اجرایی یک فایل “.enc” را دانلود می کند و سپس این فایل رمزگشایی می گردد. فایل رمزگشایی شده در واقع یک فایل GameOver Zeus می باشد که گونه ای از بدافزار زئوس است.

بدافزار زئوس اولین بار در سال ۲۰۰۶ آغاز به فعالیت کرد و تا مدت ها برای سیستم های بانکداری مشکلاتی را بوجود آورد. کد منبع این بدافزار در سال ۲۰۱۱ افشاء شد و مجرمان سایبری هم چنان از این بدافزار به اشکال مختلف استفاده می کنند تا بتوانند قربانیان خود را به دام اندازند.

شرکت امنیتی Malcovery به مدیران شبکه پیشنهاد می کند تا لاگ های سیستم را بررسی نمایند تا اگر فایل “.enc” بر روی شبکه آن ها دانلود شده باشد نسبت به برطرف نمودن این خطر اقدام نمایند. این هرزنامه از طریق بات نت Cutwail توزیع می گردد./بانکداری الکترونیک


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.