بدافزار تازه اندروید بلای جان کاربران

۳۰م دیماه ،

شرکت امنیتی سمانتک از شناسایی بدافزار تازهی خبر داده که کاربران سیستم عامل آندروید گوگل را هدف قرار داده است.
به گزارش فارس به نقل از سافت پدیا، این بدافزار به نام Exprespam که در قالب هرزنامه برای کاربران آندروید ارسال می گردد با هدف سرقت اطلاعات طراحی شده و در عرض دو هفته ای که از انتشار یافتنش می گذرد اطلاعات هزاران نفر از کاربران گوشی های هوشمند را به سرقت برده است.
سمانتک می گوید آمار دقیقی از اطلاعات مسروقه توسط این بدافزار در دست نیست، اما بررسی های اولیه نشان می دهد صدها هزار فایل بر روی گوشی های آندروید به این بدافزار آلوده شده و بین ۷۵ تا ۴۵۰ هزار فایل حاوی اطلاعات شخصی کاربران نیز به سرقت رفته است.
Exprespam که در قالب یک برنامه عادی توزیع می گردد حتی در بعضی فروشگاه های آنلاین عرضه کننده برنامه های آندروید نیز عرضه شده است. این بدافزار که هم به گوشی ها و هم به تبلت ها حمله می کند از طریق سروری با مالکان ناشناس کنترل می گردد.
کارشناسان معتقدند فعالیت های این بدافزار مخرب هنوز در آغاز راه است و دامنه های متعددی توسط طراحان این بدافزار برای هدایت کاربران به آنها و سرقت اطلاعتشان خریداری شده است. در حال حاضر آندروید یکی از آسیب پذیرترین سیستم عامل های همراه است که بیشترین تعداد بدافزارهای همراه هم برای سواستفاده از ضعف های آن طراحی می گردد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.