بدترین شغل در گوگل

کارمندانی که در کار فیلترینگ محتوایی در سایت گوگل هستند، عنوان بدترین شغل را در این کمپانی اینترنتی به خود اختصاص داده اند.
بحث محتوا در سایت گوگل و فیلتر کردن محتواهای تعریف شده از بدترین شغل ها در بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا است و کسانی که با این موضوع دست به گریبانند، سخت ترین شغل را دارند.
مردم چیزهای وحشتناک و بسیار وحشتناکی را روی اینترنت قرار داده و به اشتراک می گذارند. برخی کاربران نیز تصاویر مستهجن همراه با خشونت روی سایتهای اجتماعی و … گذاشته که گوگل بعنوان موتور جستجو به صورت خودکار ممکن است انها را به تصویر کشد.
همه اینها یک طرف و قوانین و آیین نامه های داخلی گوگل نیز یک طرف دیگر ماجرا است که باید رعایت شود تا حریم خصوصی افراد مورد تجاوز مجازی قرار نگیرد.
بنابراین در کمپانی گوگل افرادی استخدام شده تا محتوا و نتایج جستجوی گوگل را با این قوانین و مقرارات مطابقت داده و به صورت دستی آنها را از نتایج جستجو حذف می کنند.
برنامه های خودکار نرم افزاری نیز در این زمینه وجود دارد که اتوماتیک به این کار می پردازد اما از آنجایی که کاربران با تجربه اینترنتی خود سعی می کنند قوانین درج شده در نرم افزارهای فیلترینگ را پشت سر بگذارند، لذا نقش کارمندانی که مستقیم با این موضوه درگیر می شوند، حیاتی می شود.
یکی از کارمندان سابق گوگل که نامش برده نمی شود در مورد داستان فیلترینگ می گوید وی و همکارانش باید ساعتهای زیادی در روز وقت خود را صرف دیدن محتوای وحشتناک مانند سر بریدن افراد، صحنه های خودکشی، تصادف های وحشتناک مرگ آور، شوک دادن به مردم و قرار دادن فیلم روی سایت و سوء استفاده جنسی از کودکان که به صورت عکس و ویدئو در اینترنت منتشر می شود، می کردند.
این کارمند تعداد تصاویر دیده شده در روز زمانی که کارمند گوگل بوده را ۱۵ هزار عکس مستهجن و وحشتناک عنوان کرد که باید هر روز روی اورکات، پیکاسا و نتیجه جستجوی عکس گوگل پیدا کرده و انها را مسدود کرد. او می گوید دیدن این تصاویر برای هر کسی وحشتناک است. این کارمند بدلیل اینکه تحت تاثیر قرار گرفته توسط مامور فدرال نصیحت شده که خود را برای معالجه به روان پزشک معرفی کرده و آزمایش موسوم به Rorschch test دهد. این مرد دوستی داشت که در بخش یوتیوب کار می کرد و تعریف می کرد که به محض ورود فیلم های القاعده او اولین نفری بود که آنها را می دید.
به گزارش خبرآنلاین کسانی که در یوتیوب کار می کنند معمولا شیفت شب بوده و از ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح روز بعد فیلم های مظنون را دیده و مسدود می کنند.
از طرف دیگر هر کسی که در این شغل استخدام می شود فقط می تواند بمدت یکسال در این عنوان شغلی مشغول به کار باشد و نه بیشتر.
اما ماندن در این شغل یک روز بیشتر از مدت قرارداد نیز زجر آور و مضر به سلامت روان کارمند مذکور خواهد بود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.