بدترین اتفاق ۹۱ نوسازی بافت فرسوده

۱۴فروردین۱۳،

کد خبر: ۶۴۰۰ تاریخ انتشار یافتن: جمعه ۱۶ فروردین۱۲:۰۰ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

رییس سازمان نوسازی شهر تهران بدترین اتفاق سال ۹۱ در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده را «شوک بازار مسکن» عنوان کرد و گفت: تحولاتی که در قیمت مصالح و در نتیجه هزینه تمام شده مسکن رقم خورد، سبب کندی روند نوسازی بافت‌های فرسوده در سال قبل شد.

به گزارش نوساز، علیرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در سال قبل تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی از نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت تمام و کمال انجام نشد، اظهار کرد: این مسئله نیز در کاهش میزان نوسازی بافت‌های فرسوده تاثیرگذار بود.

وی در عین حال به تغییرات رویکرد سازمان نوسازی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ بهترین اتفاق در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده در بسترسازی مدیریت اجتماعی در این حوزه بود که در نتیجه تغییر رویکرد دفاتر خدمات نوسازی حاصل شد.

رییس سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: پیش از سال ۹۱ شرکت‌های نوسازان و دفاتر تسهیلگری رویکرد قابل قبولی در نوسازی بافت‌های فرسوده اتخاذ نکرده بودند، اما در طول یک سال اخیر مقدمات توسعه اجتماعی در نوسازی بافت‌های فرسوده رقم خورد، به طوری که خدمات دفاتر نوسازی معطوف به تشویق مردم به مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده شد.

جعفری پیش‌بینی کرد که با تغییر رویکردی که در سال قبل رخ داد، در سال ۹۲ شاهد یک جهش بزرگ در حوزه مشارکت اجتماعی در نوسازی بافت‌های فرسوده باشیم.

منبع: ایسنا


برچسب هابرچسب ها: نوسازی ، پارکینگ ، طرح تفصیلی ، بافت فرسوده ، مقاوم سازی، تسهیلات



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.