بدترین بحران بی‌بی‌سی در ۵۰ سال گذشته

Multimedia_pics_1390_11_Tv_61.jpg

شبکه خبری بی‌بی‌سی پس از افشای ابعاد گسترده پنهانکاری‌اش در قبال رسوایی جنسی مجری سابق این شبکه، گرفتار بدترین بحران خود در ۵۰ سال گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان سیمپسون، دبیر سابق بخش خارجی شبکه خبری بی‌بی‌سی در مصاحبه‌ای که قرار است روز دوشنبه روی آنتن برود، تشریح کرد که این رسوایی موجب شده شبکه بی‌بی‌سی در وضعیت بسیار خطرناکی قرار بگیرد.

پیتر ریپون، دبیر یکی از برنامه‌های معروف بی‌بی‌سی به نام “نیوز نایت” اخیرا از مقام خود استعفا داده در حالی که فاش شده شبکه بی‌بی‌سی درخصوص این که یک گزارش افشاگرانه را در رابطه با رسوایی‌های جنسی “جیمی ساویل”، مجری سابق این شبکه پخش نکرده، مردم را گمراه کرده است.

قرار است شبکه بی‌بی‌سی طی یکی از برنامه‌های خود نشان دهد که پیتر ریپون اواخر سال ۲۰۱۱ کمی پس از مرگ جیمی ساویل تحت فشار زیادی از سوی روسای خود قرار گرفته تا از تحقیقات یک برنامه درباره رسوایی‌های ساویل جلوگیری کند.

این به رغم این مساله بود که خبرنگاران به وی هشدار داده بودند انجام چنین کاری آسیب اساسی به وجهه بی‌بی‌سی زده و منجر به اتهام پنهانکاری علیه شبکه‌ بی‌بی‌سی خواهد شد.

جورج انتوییستل که در آن زمان مدیر بخش بی‌بی‌سی ویژن بود با این مساله رو به رو شد که در صورت پخش تحقیقات برنامه نیوز نایت در رابطه با رسوایی‌ها جیمی ساویل ممکن است مجبور شود زمانبندی برنامه‌های کریسمس را تغییر دهد زیرا این کار موجب زیر سوال رفتن برنامه‌های قدردانی از ساویل خواهد شد که قرار بود به مناسبت مرگ وی پخش شود.

جان سیمپسون، خبرنگار کهنه کار شبکه بی‌بی‌سی به این شبکه گفت: این بدترین بحرانی است که تا آنجا که من به یاد می‌آورم بی‌بی‌سی در ۵۰ سال گذشته به آن مبتلا شده است.

وی تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم که بی‌بی‌سی این بحران را به خوبی مدیریت کرده باشد. بهتر است بی‌بی‌سی دوباره به نقطه آغاز برگردد و بگوید که ما قصد بازگشایی همه چیز را داریم و قصد داریم همه چیز را به همه نشان دهیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.