بدترین چیز، مقایسه خودم با خودم است/ فلپس: رکورد زدن و تعداد مدالها برایم مهم نیست

به گزارش خبرآنلاین؛این خبرنگار ویژه قهرمان اخیر بازیهای المپیک زمستانی و گزارشگر افتخاری فعلی شبکه NBC بود. فلپس باخنده گفت: «آن آقایی که پیراهن آبی پوشیده… اسمش آپولو است.» اما حضور اوهنو، یادآور یک نکته دیگر هم بود، اینکه فلپس چه موقعیت بی همتایی نه تنها در رشته خود بلکه در ورزش جهان دارد. رکورد ۱۶ مدال او (دو برابر اوهنو) می تواند در المپیک لندن از این هم رویایی تر شود.
البته فلپس ۲۷ ساله، در میان ۱۶مدال خود، ۱۴ طلا دارد و اگر می خواهد نام خود را در تاریخ المپیک ثبت کند باید از رکورد ۱۸ مدال «لاریسا لاتینینا» قهرمان شوروی سابق در ژیمناسیک زنان پیشی بگیرد. فلپس این بار در هفت رقابت شرکت می کند، که اولین آن امروز و در شنای ۴۰۰ متر مختلط است. خودش در این مورد می گوید: «این آخرین تورنمنت مهمی است که من در دروان حرفه ای ورزشم خواهم داشت. این موقعیتی است که من هرگز تجربه نکرده ام.»
فلپس با بی میلی و البته خیلی جدی می گوید که تعداد مدالها و رکورد زدن در این زمینه، عامل انگیزشی برای او محسوب نمی شود و البته می گوید که هر بردی که در لندن به دست آورد، مثل تزئین بستنی است: «این شما خبرنگاران هستید که قضیه تعداد مدالها را همیشه مطرح می کنید. من حتی یک بار هم در طول دوران ورزشم در این مورد حرف نزده ام. من اینجا هستم که تا جایی که می توان سریع شنا کنم و این از همه چیز برایم مهمتر است. قبلا هم گفته ام و باز هم می گویم که من تنها می توام خودم را کنترل کنم. »
کاملا آرام و خونسرد به نظر می رسد و تلاش می کند از تک تک لحظات آخرین المپیک خود لذت ببرد هرچند هشت مدال طلایی که در المپیک پکن کسب کرده، فشار سنگینی را روی او وارد می کند: «اینکه خودم را با خودم مقایسه می کنند از همه سخت تر است. هدفها متفاوت هستند. در پکن خیلی سخت مبارزه می کردیم و می خواستیم همه را شکست دهیم اما اینجا آرامتر هستیم و داریم خوش می گذرانیم!» او البته این حرف را به شوخی می زند و در ادامه شوخی هایش هم می گوید: «من فکر می‌کردم خیلی قدبلند هستم. اما وقتی به یک کافه تریا در لندن رفتم دیدم سه تا خانم ورزشکار روس آمدند که همه آنها از من قدبلندتر بودند!» مایکل دیشب هم در رژه کاروان آمریکا در مراسم افتتاحیه المپیک شرکت نکرد تا به گفته خودش وقت برای استراحت داشته باشد.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.