بدحجاب ها زیر ذره‌ بین پلیس +عکس

۳۱فروردین۱۳،

طرحهای امنیت اجتماعی و صیانت از شان بانوان امسال هم به دنبال گرم شدن هوا و سوء استفاده عده اندکی از این موضوع برای پوشیدن لباس های نامناسب، اجرای طرح امنیت اجتماعی از آغاز و حضور گشتهای امنیت اخلاقی برای مقابله با اشخاص بدحجاب بیشتر می گردد.

طرحهای امنیت اجتماعی و صیانت از شان بانوان امسال هم به دنبال گرم شدن هوا و سوء استفاده عده اندکی از این موضوع برای پوشیدن لباس های نامناسب، اجرای طرح امنیت اجتماعی آغاز و حضور گشتهای امنیت اخلاقی برای مقابله با اشخاص بدحجاب بیشتر می گردد.

گشت ارشاد برای اولین بار در اواسط دهه ۸۰ توسط سردار طلایی رئیس پلیس تهران وارد خیابانها شدند تا زنان بدپوشش را ارشاد کنند. گشت هایی که در طول زمان به تکامل رسیده و با تعیین مصادیق بدحجابی نامش نیز به گشت امنیت اخلاقی تغییر یافت. گشتی که حضورش در خیابانها دائمی شد و مشتریانش نیز دختران بدحجاب و بدپوششی بودند که ۹۵ درصد آنها تنها یکبار دستگیر و برای ارشاد به پلیس امنیت اخلاقی برده شدند. دخترانی که با اخذ تعهد و رفع بدپوششی آزاد شدند.

تشدید طرح امنیت اخلاقی

هر روز طرح های امنیت اخلاقی در کشور اجرا می گردد اما به نقل از رئیس پلیس کشور اجرای این طرح از اول اردیبهشت تشدید شده و پلیس بدون اغماض با متخلفان برخورد می کند. در این طرح علاوه بر بدحجابی با اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، آلودگی صوتی و جرایم اخلاقی نیز برخورد می گردد.

سردار احمدی مقدم در پاسخ  به سوالی که  اجرای این طرح همزمان با انتخابات تعطیل می گردد، گفت: طرح های امنیت اخلاقی شل کن، سفت کن ندارد و تاثیر انتخابات در اجرای این طرح ها بسیار اندک است. پلیس تلاش می کند به جای امنیتی کردن اجتماع، مسائل مختلف را به صورت اجتماعی حل کند.

اجرای طرح صیانت از شان بانوان

طرح های امنیت اخلاقی با گرم شدن هوا به اجرا درمی آید و تشدید اجرای آن تا نیمه مهرماه ادامه دارد. طرحی که تنها ۵ درصد دستگیر شدگانش تکراری می باشند و اصرار به هنجارشکنی و مقابله با هنجارهای جامعه دارند. اشخاصی که به عنوان بدحجاب برای آنها پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

 البته با توجه به بعضی اشتباهات ماموران و کج روی های شخصی این طرح به مقابله و مبارزه با بدحجابی مشهور شد. عنوانی که معاون اجتماعی نیروی انتظامی با آن مخالف است و می گوید نباید اسم این طرح را مقابله با بدحجابی گذاشت. نام این طرح از این پس به صیانت از شان بانوان تغییر پیدا کرده و رویکر ما نیز اجتماعی و ارشادی است.

منتظرالمهدی در مورد دستگاههای کم کار در حوزه حجاب  می گوید: آنها باید خودشان اقدامات لازم فرهنگی را انجام دهند. از ۲۶ دستگاه مسئول تنها قوه قضائیه و پلیس وظیفه برخورد سلبی را دارند که ما نیز اقدامات ایجابی را بیشتر از برخورد در دستور کار داریم.

برخورد با مزاحمان نوامیس

بسیاری از اشخاص طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی را تنها مقابله با اشخاص بدپوشش می دانند، اما با مزاحمان نوامیس نیز در این طرح برخورد می گردد و در مناطقی که عده ای برای تفریح اقدام به دور دور کردن شبانه با خودرو کرده و برای نوامیس مزاحمت ایجاد می کنند برخورد می گردد. اولین بار سه سال قبل رئیس پلیس تهران از برخورد با مزاحمان نوامیس خبر داد و این طرح را در مناطق مختلفی از جمله تهرانپارس، ایران زمین و غرب تهران اجرا کرد. خودروهای چند صد میلیونی جوانانی که برای تفریح چند ساعته خود اقدام به ایجاد مزاحمت کرده بودند نیز راهی به جز رفتن به پارکینگ پلیس نداشتند.

برخورد با آلودگیهای صوتی

در طرح دیگری که پلیس آن را اجرای می کند با خودروهای تولیدکننده آلودگی صوتی برخورد می گردد. ماموران پلیس امنیت اخلاقی در این طرح به صورت محسوس و نامحسوس با خودروهایی که صدای سیستم صوتی آنها بالاتر از حد مجاز است، برخورد کرده و علاوه بر توقیف چند روزه خودرو، سیستم آنها برای همیشه توقیف می گردد.

ممنوعیت بدحجابی در خودرو و سگ گردانی

مقابله با سگ گردانی و بدحجابی در خودرو امسال هم اجرایی می گردد. طرحی که سال قبل برای اولین بار به اجرا در آمد. در این طرح سگهایی که بعضی اشخاص برای جلب توجه با خود در خیابان، پارک و اماکن دیگر حمل می کردند به مرکزی ویژه منتقل می شوند.

برخورد با بدحجابی در خودرو موضوع دیگری است که پس از کش و قوس فراوان به اجرا در آمد و امسال نیز در دستور کار ماموران قرار دارد. به نظر پلیس، خودرو حریم شخصی نیست و فرد نمی تواند با ظاهری زننده در آن حضور داشته باشد. ضمن اینکه دودی کردن شیشه ها نباید به گونه ای باشد که داخل خودرو دیده نشود.

برخورد با اراذل و اوباش طرحی برای تمام فصول

طرح برخورد با اراذل و اوباش که در سال بیش از ۱۰ بار در پایتخت اجرا می گردد، امسال نیز جزیی جدانشدنی از طرحهای امنیت اخلاقی است. طرحی که به نقل از مسئولان پلیس بیش از ۸۰ درصد شهروندان موافق اجرای آن می باشند و سال قبل سبب چشیدن طعم زندان برای ۱۶۰۰ اراذل و اوباش درجه یک شده بود.

به نظر می رسد با توجه به اجرای این طرح در سال قبل و شناسایی نقاط ضعف و بکارگیری نیروهای آموزش دیده، امسال این طرح همانند سال قبل با اقبال بیشتری مواجه شود.

خبرگزاری مهر

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.