بدخواب‌ها حتما لطفا بخوانند

اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین گام برای مرتب کردن زمان خواب و داشتن خوابی راحت تبدیل کردن آن به عملی روتین است.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، گذاشتن چشم ها روی هم و داشتن خوابی راحت چیزی است که انسان های بسیاری در دنیا آرزوی آن را دارند و عده ای نیز تنها با قرص و دارو می توانند آن را تجربه کنند. برای خوابیدن نیازی به استفاده از راه های سخت و دارویی نیست زیرا نکات طبیعی، سالم و بدون مشکل بسیاری نیز در دنیا می باشند که شما را در این مسیر کمک می کنند و تنها کافی است آن ها را شناخته و در روند زندگی خود تاثیر دهید.

** اولین گام برای مرتب کردن زمان خواب و داشتن خوابی راحت تبدیل کردن آن به عملی روتین است. اگر برای مدت یک هفته سعی کنید دقیقا سر زمان مشخصی به رخت خواب رفته و در یک مکان مشخص بخوابید متوجه خواهید شد که به مرور این استراحت شما آرامش بخش تر شده است.

** ورزش روتین و روزانه می تواند راهی برای داشتن خواب کافی باشد. ورزش های منظم نقشی کلیدی را در خواب کافی ایفا می کنند و سبب می گردد تا شب راحت تر چشم ها را روی هم بگذارید. بهترین ورزش هایی که می توانند به خواب شما کمک کنند یوگا یا حرکات کشسانی است.

** مراقب کافئین مصرفی باشید تا آخر شب ها خواب بهتری داشته باشید. استفاده از دو لیوان قهوه یا چای در طول روز می تواند خواب خوبی را برای شما به همراه داشته باشد اما بسیاره روی در مصرف چای می تواند سبب بی خوابی و مشکلات همراه آن شود.

** چرت زدن خود را تنظیم کنید زیرا بیشتر مشکلات بی خوابی شبانه از خواب روز نشات می گیرد. خوابیدن در میانه روز در اصل کاری بسیار مفید برای شادابی و کنترل خستگی است اما دقت داشته باشید که خواب میانه روز تنهابه اندازه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مناسب است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.