بدشانس ترین بازیکن ایران را بشناسید!

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

پژمان جمشیدی

 

خانه ورزش: آخرین بازیکنی که پرسپولیس را در اصفهان مقابل سپاهان برنده از زمین بیرون آورده کسی نیست جز پژمان جمشیدی، بال راست آن روزهای پرسپولیس که بازی های جالبی از او می دیدیم.

 

جمشیدی دربارهٔ آن برد ۲-۱ سال ۸۲ و گل دقیقه ۸۹ خودش می گوید: «بله آن گل آخرین گل پیروزی بخش پرسپولیس مقابل سپاهان بود. اتفاقا هر دو گل بازی هم جنجالی بود و سپاهانی ها به آن ایراد گرفتند اما اتفاق جالب آنجا بود که در لحظه گل دوم برق رفت و هیچ کس گل من را ندید. اتفاقی که یادم نمی آید در بازی دیگری افتاده باشد!»

 

جمشیدی دربارهٔ آن گل توضیح می دهد: «جواد کاظمیان پاس داد به دایی. دایی هم که پشت به دفاع بود توپ را کنترل کرد و در عرض پاس داد به من. من هم با پای راست کنترل کردم و با چپ توپ را فرستادم گوشه دروازه. گل قشنگی بود و با یک همکاری سه نفره به دست آمد.»

 

وی ادامه می دهد: «با این گل برد شیرینی در اصفهان به دست آوردیم و بگوویچ هم در پرسپولیس ماندگار شد. اگر می باختیم یا مساوی می کردیم قطعا بگوویچ می رفت اما آن برد تیم را از بحران نجات داد چون دو سه بازی قبل از آن نبرده بودیم و شرایط سختی داشتیم.»

 

وقتی به جمشیدی می گوئیم افشین پیروانی در گل اول توپ را با دست زد می گوید: «نه توپ را با دست کنترل کرد اما باید بگویم سال قبل از آن که سپاهان قهرمان شد ادموند بزیک به ما گلی زد که حداقل دو متر در آفساید بود. فکر می کنم داور آن بازی هم آقای خسروی بود.»

 

از پژمان می پرسیم یعنی از گل حساست هیچ تصویری نیست که جواب می دهد: «فکر می کنم با یک دوربین دستی فیلمبرداری شده بود در برنامه نود نشان داده شد اما من با ادعا می گویم بدشانس ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران هستم. به غیر از این صحنه من در دو سه مقطع می توانستم با رسیدن به جمع چهار تیم آسیا از سربازی معاف شوم اما این اتفاق نیفتاد. یک بار با پاس در لیگ قهرمانان آسیا از حریف ۳ – هیچ جلو بودیم و در نهایت ۳-۳ شدیم تا صعود نکنیم. یک بار هم که در جام ملت های آسیا به آن شکل به کره باخیتم و به نیمه نهایی نرسیدیم. من حضور در المپیک ۲۰۰۰ و جام جهانی ۲۰۰۲ را هم از دست دادم در صورتی که اگر با تیم بلاژویچ به جام جهانی می رفتم حتما در یکی از بهترین لیگ های اروپایی بازی می کردم.»

 

از جمشیدی می پرسیم فکر می کنی پرسپولیس می تواند بعد از ۱۰ سال سپاهان را در اصفهان شکست دهد که جواب می دهد: «دور از دسترس نیست. حسن پرسپولیس امسال این است که تلفیقی از بازیکنان جوان و با انگیزه با نفرات باتجربه است. اتفاقی که در مورد استقلال نیفتاده و نقطه ضعف این تیم آنجاست که بازیکنانش اشباع شده اند که این کار قلعه نویی را سخت می کند. در عوض پرسپولیس جوان هایی مثل صادقیان و عالیشاه را دارد که می توانند در مقاطع حساس بازی ها تاثیرگذار باشند.»

 

وقتی با بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس از ضعف لیگ برتر و فوتبال ایران می گوییم درد و دلش را آغاز می کند: «من سرمربی تیم بزرگسالان پاراگ تهران در رقابت های آسیا ویژن تهران هستم. ما اخیرا یک بازی داشتیم اما کمک داور مسابقه اصلا برای بازی نیامد. ما یک ساعت وسط زمین نشستیم اما باز هم نیامد. واقعا جای تاسف است که این وضعیت فوتبال ما و رقابت هایی است که ۲۰ سال قبل مهم ترین رقابت های فوتبال کشور به حساب می آمد. به نظر من آن کمک داور به هر دلیلی که سر مسابقه نیامده باشد باید ممنوع الکار شود. در چنین شرایطی تیم ما رفته جام جهانی اما کی روش حق دارد که دیوانه شود و برود.»

 

از چند روز دیگر هنرنمایی جمشیدی را به جای مستطیل سبز در قاب تلویزیون و این بار در نقش اول یک سریال تلویزیونی خواهیم دید. جمشیدی دربارهٔ سریال پژمان می گوید: «من چهار ماه تمام زندگی ام را روی این کار معطوف کردم و امیدوارم کار خوبی شده باشد. البته من هیچ وقت خودم را هنرمند نمی دانم اما معتقدم انسان هر کاری که انجام می دهد را باید به بهترین نحو انجامش دهد.»

 

سریال پژمان قرار است از اولین شنبه مهرماه از طریق شبکه سه پخش شود و چند نفر دیگر از اهالی فوتبال مثل حمید در خشان، بهروز رهبری فر، علی موسوی و … هم به عنوان بازیگر میهمان در آن ایفای نقش کرده اند. از آنجایی که نویسندگان این سریال برادران قاسم خانی بوده و سروش صحت هم آن را کارگردانی کرده به نظر می رسد سریال پرمخاطب و جذابی را شاهد باشیم ضمن اینکه از تبلیغات پخش شده از شبکه سه و در چند صحنه معلوم است که جمشیدی در اولین تجربه بازیگری خود در این کار خوش درخشیده است.

 

 

گل

http://khanevarzesh.com |
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.