بدلیل رسوایی های بوجود آمده سفر زنان ممنوع می گردد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

وزارت زنان تونس می‌گوید طرحی را با هدف جلوگیری از مهاجرت زنان این کشور به سوربه برای استفاده جنسی شبه‌نظامیان تکفیری از آنان ایجاد خواهد کرد.

وزرات زنان تونس با انتشار یافتن بیانیه‌ای اعلام کرد: «این وزارت‌خانه به همکاری خود با نهادهای دولتی و غیردولتی دربارهٔ این موضوع افزایش خواهد داد تا از راه‌های مناسب برنامه‌های اشخاصی که چنین شیوه‌هایی را تشویق می‌کنند، بی‌نتیجه گذارد.»

این وزارت‌خانه افزود تلاش خواهد کرد برنامه‌ای را برای آگاهی، میزان حساسیت و آموزش «زنان و خانواده‌های هدف در سراسر کشور» فراهم کند تا «به آن‌ها دربارهٔ جدیت این شیوه‌ها اخطار دهد.»

وزارت زنان تونس افزود که در حال حاضر یک گروه بحران تشکیل شده است.

این در حالی است که لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس، روز پنج‌شنبه گفت زنان تونسی که به سوریه سفر می‌کنند به عنوان شریک جنسی شبه‌نظامیان معارض حکومت سوریه فعالیت می‌کنند.

وزیر کشور تونس گفت: «این زنان با ۲۰، ۳۰، ۱۰۰ شبه‌نظامی رابطه جنسی دارند. آن‌ها به این روابط جنسی نامشروع نام جهاد نکاح می‌دهند. آن‌‌گاه این زنان باردار به کشور باز می‌گردند.»

در همین حال، وزارت بهداشت تونس روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «افزایش شمار زنان جوانی که کشور را برای به اصطلاح جهاد نکاح ترک می‌کنند» باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر چه هنوز شمار زنان تونسی که به سوریه رفته‌اند مشخص نیست، اما رسانه‌ها می‌گویند صدها نفر از این زنان در سوریه می باشند.

همچنین، صدها تن از مردان تونسی برای پیوستن به شبه‌نظامیان معارض حکومت بشار اسد به سوریه رفته‌اند.

این در حالی است که بر اساس بررسی موسسه مطالعات دفاعی در انگلیس که نتیجه آن در روزنامه دیلی تلگراف انتشار یافت، نزدیک به ۱۰۰ هزار شورشی علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مبارزه می‌کنند.

بر اساس این بررسی که با استفاده از برآوردهای اطلاعاتی و مصاحبه با شبه‌نظامیان انجام شده است، از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه، شبه‌نظامیان به حدود ۱۰۰۰ شاخه وابسته تقسیم شده‌اند.

در این میان، ۱۰ هزار شورشی فعال در سویه که بیشتر آن‌ها خارجی می باشند، برای گروه وابسته به القاعده از جمله جبهه النصره و دیگر گروه‌های شورشی مبارزه می‌کنند.

ناآرامی‌های خونین از سال ۲۰۱۱ گریبان‌گیر سوریه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.

کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل در بیانیه‌ای اخیر خود گفت شمار آوارگان سوری که در ۲۹ ماه قبل خانه‌های خود را ترک کرده‌اند به ۲ میلیون نفر رسیده است.

این نهاد سازمان ملل در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آغاز درگیری‌ها در سوریه بی‌خانمان شده‌اند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.