بدنبال سخنان وزیر دفاع امریکا: ظهور ویروس مینی فلیم در خاورمیانه و آلودگی ۵۰ سرور ایرانی

شرکت امنیتی کاسپرسکی می گوید نسخه جدید ویروس فلیم موسوم به مینی فلیم با کد SPE را کشف کرده که بیش از ۵۰ سرور مهم را در ایران و سودان آلوده ساخته است.

ویروس جدید از نوع بدافزار بوده که پس از در دست گرفتن کنترل کامپیوتر قربانی، اطلاعات آنرا به سرقت می برد.به گفته کارشناسان این شرکت بدافزار با ایجاد بکدور، از فعالیتهای کاربر اسکرین شات یا عکس گرفته و فایل های آفیس، ادوب اکروبات، صفحات وب مرور شده را به سرقت می برد.

روئل شونبرگ از دیگر کارشناسان کاسپرسکی در مسکو می گوید ویروس فلیم مانند شمشیر درازعمل می کرد و حالا ویروس مینی فلیم مانند سوزن جراحی ریز و تیز بوده و با هوشیاری بسیاری بالایی دستورات را اجرا می کند.

الکساندر گوستاو مدیر بخش کارشناسان امنیتی در کاسپرسکی می گوید مینی فلیم بهینه شده فلیم بوده و نام Elvis در هدر ان بعنوان نویسنده ویروس دیده می شود.

کاسپرسکی ۶ نسخه از مینی فلیم را تشخیص داده که خطوط برنامه نویسی آن به سپتامبر ۲۰۱۱ بر می گردد(حتی برخی پروتکل های بکار رفته در برنامه نویسی به سال ۲۰۰۷ نیز بر می گردد) و این موضوع نشان می دهد برنامه نویسان مدتها وقت صرف نوشتن آن کرده اند.

همانطوری که گفته شد کامند ها و دستورات نوشته شده در مینی فلیم با نام نویسنده آن یعنی Elvis است که به عنوان ایجاد کننده مطرح بوده و

جالب اینجاست که شرکت امریکایی ضد ویروس سیمانتک گفته هیچ اطلاعی در مورد این ویروس ندارد. این در حالی است که وزیر دفاع امریکا چند روز پیش با اتهام زنی به ایران در مورد پخش ویروس شامون، سعی کرد انگشت اتهام را به سمت ایران برده و این طور وانمود کند که ایران مسبب ویروس و این در حالی است که ایران ضمن اعلام همکاری با کشورهای همسایه برای کشف سورس و کشور منتشر کننده اعلام کرده همه می دانند منتشر کننده ویروس چه کشورهایی هستند.

ایران پیشتر اسرائیل و امریکا را مسبب انتشار استاکس نت و فلیم معرفی کرده بود. 

منبع: تکنولوژی اکسپکتستور، بیزینس اینسایدر

 ۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.