بدن از رژیم غذایی می ترسد

اردیبهشت ۱۴۰۳

پزشکان به تازگی دریافته اند که سیستم ایمن بدن انسان از رژیم های غذایی و لاغری می ترسد و به نوعی با آنها مبارزه می کند و به همین سبب بعضی اشخاص نمی توانند در رژیم موفق باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران؛ براساس تحقیقات صورت گرفته، سیستم ایمنی بدن انسان در هنگامی که فرد رژیم لاغری می گیرد از ترس به مغز پیغام هایی می فرستد و به این ترتیب سبب می گردد تا فرد تمایل و اشتهای فراوان برای خوردن غذا داشته باشد و نتواند رژیم غذایی خود را ادامه دهد.

گفتنی است: این پیغام های اشتباه سبب می گردد تا مغز در تنظیم هورمون اشتها دچار اشتباه شود و فرد را به خوردن بیشتر غذا تشویق کند.

بررسی ها نشان می دهند ؛در عین حال اشخاصی که اضافه وزن دارند و رژیم لاغری استانداردی را رعایت می کنند نباید ناامید شوند و می توانند با نیروی اراده به تدریج عملکرد سیستم ایمنی بدن خود را با هدف خود هماهنگ سازند.

سیستم ایمنی بدن معمولا به سبب این که فکر می کند به سبب نخوردن غذا بدن ضعیف خواهد شد، پیغام های احساس خطر را به مغز اشخاص مخابره می کند.

در عین حال پزشکان پیشنهاد می کنند :تا اشخاص برای لاغری حتما از یک رژیم استاندارد که تمامی مواد مورد نیاز و ویتامین های بدن را تامین می کند استفاده نمایند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.