بدهی ۲۱ هزار میلیاردی وزارت نیرو/پرداخت ۵۰ درصدی بدهی‌ها تا پایان سال مالی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بدهی‌های وزارت نیرو ۲۱ هزار میلیارد تومان است که امید است با اصلاحیه ها و درخواست های تا پایان سال مالی ۵۰ درصد آن پرداخت شود.

 
به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در نمایشگاه صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کشور در بودجه سال ۹۲ انقباضی خواهد بود و تلاش به شفاف سازی در میزان منابع و مصارف داریم.
وی افزود: در بودجه ۹۳ از منابع فاینانس و سرمایه بخش خصوصی نهایت استفاده را خواهیم کرد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه تنوع بخشی کلید اصلی بودجه ریزی سال ۹۳ است افزود: امیدوار هستیم که با این اتفاق با وضعیت تک مولفه ای در بحث بودجه خارج شویم.
دائمی در خصوص اصلاحیه بودجه ۹۲ نیز گفت: در این اصلاحیه سعی شده تا ظرفیت منابع و هزینه ها روشن تر و مشخص تر شود و از لحاظ برنامه ای و اعتباری اصلاحات مورد توجهی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه براین اساس اعتبارات عمرانی با اولویت انجام می شود افزود :برخی از طرح های رو به اتمام در موقعیت بالاتری قرار می گیرند.
***بدهی های وزارت نیرو ۲۱ هزار میلیارد تومان است

دائمی در خصوص حجم بدهی های این وزارت خانه نیز گفت: حجم کل بدهی ها ۲۱ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط به برق، ۵ هزار میلیارد مربوط به بحث آب و فاضلاب است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو ادامه داد: از میزان بدهی های برقی ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی در بحث تولید برق است.
دائمی گفت: امیدواریم با اصلاحیه ها و درخواست ها تا پایان سال مالی ۵۰ درصد بدهی ها پرداخت شود.
***واگذاری ها وزارت نیرو را بدهکار کرد
وی افزود: تهاتر وواگذاری تأسیسات نیروگاهی بابت بدهی ها تنها بدهی های این وزارت خانه را افزایش داده است.
دائمی افزود: توازن قیمت خرید و فروش آب و برق می تواند در کاهش این بدهی ها تأثیرگذار باشد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد در حال حاضر دو برابر قیمت دریافتی برق و ۷ برابر قیمت دریافتی آب بابت تولید آن هزینه می کنیم.
***تا پایان سال ۹۲ بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اوراق ارائه خواهد شد

علیرضا دائمی در خصوص اوراق مشارکت نیز گفت: فروش اوراق مشارکت بابت توسعه سازه ای مورد نیاز است.  
وی با بیان اینکه اوراق مشارکتی که در هفته قبل انتشار یافتن کرد مورد استقبال قرار نگرفت افزود: حجم این اوراق هزار میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۲ بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اوراق ارائه خواهد شد.

***در برخورد با چاه های غیرمجاز همه جوانب را می سنجیم

دائمی در پاسخ به سوال خبرنگار ممتاز نیوز، در خصوص چاه های غیرمجازگفت: ۱۰۴ هزار چاه غیرمجاز ثبت شده در کشور وجود دارد و وزارت نیرو صرفا به دنبال برخورد قانونی با چاه های غیرمجاز نیست.  
وی ادامه داد: قانون چاه های فاقد پروانه این اجازه را به ما داده است که حداقل آب مورد نیاز برای باغ ها و زمین های کشاورزی و… که از این چاه ها برداشت می شود برای حفظ شرایط موجودشان تأمین شود.

***اگر تعرفه ها افزایش پیدا نکند مشکل تأمین کیفیت را خواهیم داشت

دائمی در خصوص افزایش قیمت آب نیز گفت: در حال حاضر کشور ما در دنیا کمترین تعرفه ها را در خصوص آب و برق دارد اما افزایش قیمت تعرفه ها حتما با سنجش شرایط و با تصویب هیئت دولت صورت خواهد گرفت.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در پایان خاطرنشان کرد: عدم افزایش تعرفه ها این وزارت خانه را برای تأمین آب با کیفیت با مشکل دچار خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.