بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی مردم به شهرداری

جام جم آنلاین: به گفته معاون مالی اداری شهردار تهران، ‌این مجموعه ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض انباشت شده از شهروندان طلبکار است و این در حالی است که هیچ ابزار اجرایی برای دریافت مطالبات خود در بخش عوارض ندارد.

به گزارش مهر، حسین پورزرندی در نشستی خبری افزود: تلاش می‌کنیم با سیستم‌های تشویقی همشهریان را ترغیب کنیم این درآمدها را واریز کنند زیرا تمامی این درآمدها صرف نظافت و فعالیت‌های عمرانی شهر می‌شود.

وی با بیان این‌که ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی برای اداره شهر هزینه می‌شود، توضیح داد: ۳۰۰ میلیارد تومان در برابر این رقم بسیار پایین است. همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری و نگهداشت شهر است که در مقابل رقم یکصد میلیارد تومان عوارض پسماند بسیار پایین است.

وی با اشاره به حداقل و حداکثر فیش‌های صادر شده گفت: کمترین فیش عوارض ۲۵۰۰ تومان و بیشترین یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که مربوط به کارخانجات و مجموعه‌های تجاری است و به طور میانگین هر فیش ۱۲۲ هزار تومان است که در مقابل هزینه نگهداشت شهر رقم بسیار پایینی است.

پورزرندی با اشاره به افزایش قیمت ارز و تاثیر آن در قیمت میلگرد و سیمان گفت: تلاش کردیم نوسانات قیمت روی پیشرفت پروژه‌ها تاثیر نگذارد و پروژه‌های مهم ما با سه شیفت کاری در حال پیشرفت است.

شناسایی ۸۰۰۰ دکل مخابراتی در پایتخت

مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر نیز از شناسایی حدود ۸۰۰۰ دکل در پایتخت خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به ۱۷ دکل مخابراتی غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

علیرضا سید اردوبادی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی بررسی نصب آنتن‌ها و دکل های مخابراتی افزود: برای جلوگیری از تبدیل تهران به جنگلی از دکل‌های فلزی سازمان‌های متفاوتی در این کمیته جانمایی و اجازه نصب دکل‌ها را بررسی می‌کنند.

وی با بیان این‌که برخی دکل‌هایی که غیرمجاز نصب شده است، قدمتی پانزده ساله دارد، تصریح کرد: سه ماه است ساماندهی دکل‌ها به صورت اجرایی دنبال می‌شود، زیرا پیش از این مصوبه قانونی در این زمینه وجود نداشت.

به گفته وی، دکل‌های سطح شهر شناسایی و شماره‌گذاری شده و تاکنون ۷۸۰۰ دکل در پایتخت شناسایی شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.