بدهی ۸۷۰ میلیارد تومانی بیمارستان‌ها به ۱۰ بخش دارویی اول کشور

فروردین ۱۴۰۳

بیمارستان‌ها بدهی بسیار سنگینی به شرکت‌های توزیع دارند که این امر سبب می‌شود تا از ارسال دارو به این بیمارستان‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر صالحی مدیر عامل پخش داروی هجرت از وجود ۲۲۵ میلیارد تومان دارو در این پخش خبر داد و گفت:‌ از تعداد گفته شده ۱۵۰ میلیارد تومان در تهران مابقی در شهرستانهاست و در هر زمانی که شهرستان‌ها اعلام نیاز کنند برای آنها ارسال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این میزان دارو بیش از ۲٫۵ برابر فروش دارو است و هم اکنون ذخیره دارویی بیش از ۲ ماه و نیم در مجموعه شرکت هجرت موجود است.

وی با بیان اینکه وضعیت دارو مناسب است گفت: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و آرامش به بازار دارویی بازخواهد گشت.

وی در ادامه افزود: به هیچ عنوان داروهای  موجود در انبار نگه داشته نمی‌شوند اما بیمارستان‌ها بدهی بسیار سنگینی به شرکت‌های توزیع دارند و مجموعه بیمارستان‌ها و مراکز دولتی به ۱۰ پخش دارویی اول کشور بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان بدهی دارند که این امر سبب می‌شود تا از دادن دارو به بیمارستان‌های بدهکار جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر دارویی کشور خوب است گفت: اگر بخواهیم این ذخایر ادامه پیدا کند بهترین حالت تزریق منابع مالی خوب در حوزه دولتی است تا بتواند واردات و ساخت دارو را در کشور تسهیل کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.