بدهی بنزینی ایرلاین‌ها افزایش یافت

۲۱ام بهمن ،

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه فروش نقدی سوخت به ایرلاین‌ها به منزله توقف عرضه سوخت نیست، از افزایش بدهی بنزینی شرکت‌های هواپیمایی به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ علیرضا رجب پور دربارهٔ آخرین وضعیت پرداخت بدهی‌های بنزینی شرکت‌های هواپیمایی به دولت، گفت: تاکنون حجم بدهی های شرکت های هواپیمایی از محل دریافت سوخت به بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه این بدهی شامل ایرلاین های در مسیرهای پروازی داخلی و خطوط بین المللی است، تصریح کرد: با اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها از ابتدای آذر ماه سالجاری قیمت فروش سوخت هواپیمایی ها به لیتری ۷۰۰ تومان رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قرار شده بود که شرکت‌های هواپیمایی بدهی‌های معوق خود را بر مبنای بنزینی لیتری ۲۰۰ تومان به دولت پرداخت کنند، اظهار داشت: با وجود مذاکرات و جلسات متعدد هنوز این بدهی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه حدود ۳ میلیون لیتر بنزین به شرکت‌های هواپیمایی فروخته می‌شود، تبیین کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هیچگاه فروش سوخت به ایرلاین‌ها را قطع نکرده است.

به گفته معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بعضی مواقع سوخت به صورت نقدی به ایرلاین‌ها عرضه شده اما هیچگاه عرضه سوخت قطع نشده است.

رجب پور با اعلام اینکه در صورت موافقت دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها ممکن است فروش سوخت به ایرلاین‌های بدهکار کاملا به صورت نقدی فروخته شود، تاکید کرد: فروش نقدی سوخت به منزله توقف سوخت رسانی به شرکت‌های هواپیمایی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هواپیمایی مطابق با مصوبات دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها باید علاوه بر تسویه حساب، نسبت به عقد قرارداد و تعیین ساز و کار پرداخت سوخت اقدام کنند، خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز تعدادی از ایرلاین‌های بدهکار هیچگونه اقدامی انجام نداده اند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.